Bluerose

Alla inlägg den 18 september 2011

Av Helena Häll - 18 september 2011 16:49

Det är min verklighet och min vardag för tillfället, det står flyttkartonger i varje rum och staplade på varandra och jag är inte ens i närheten av att ha knappt börjat känns det som! Och helt plötsligt är klockan redan fem, hur fasen hände detta? Njo har ju mina aning om att jag sov ganska länge efter först inte kunnat somna då jag var smart nog att gå hem nu i natt i totalt ösregn (smartass fröken Häll!) Jag var en blandning av en dränkt katt och en isglass när jag kom hem, sen fick jag sms vid halv fyra och ett vid åtta i morse som gjorde att jag var vaken lite mer där..


Idag har nattens väder hållt i sig och det har ösregnat och vart grått hela dagen, inte annat än att man kan vara lite bitter över min familj som är i Turkiet i stålande sol och 30 plusgrader! Medan jag är hemma och flyttpackar, flyttpackar och tvättar och flyttpackar lite till..  


Det senaste ja skulle packa ner nu var en tidskiftsamlare med diverse papper i och jag undrade genast -va fan har jag nu sparat på!? Men det var en glad överraskning då jag insåg att det var skolfoton och gamla betyg och diplom, vilket visar sig att jag var en riktigt idrottskvinna i unga år (vem kunde tro de) Jag kom visst 2:a i orenteringsmästerskapen i år4 och 3:a i kulstötning i år5 och 3:a i längdhopp i år6.. Herregud vilken salig blandning men fina diplom hade jag fått minsann!  


nu ska jag fortsätta att packa ner mitt liv i lådor...

so long babes!

Ovido - Quiz & Flashcards