Bluerose

Alla inlägg under oktober 2011

Av Helena Häll - 29 oktober 2011 13:36

Allvarligt, varför är det ALLTID lika dant?! Alla människor, det känns verkligen så som hela jävla Jönköping +3mils omkrets ska shoppa på A6 en lönehelgslördag!! Helvete, va kommer allt folk ifrån? Bor det verkligen så många i Jönköping? Helt sinnessjukt.. Tyvärr kom jag på alldeles försent att det var lönehelg och lördag..    Men jag gjorde det jag skulle snabbt som fan utan att irritera mig på allt för mycket folk som stod i vägen.. Flest svordomar framkallde nog damen i hatt som körde framför mig precis innan A6, på den vägen är det 70km/h hon körde i 30km/h, rena jävla trafikfaran, sen medan jag svängde in vid A6 så fortsatte hon mot motorvägen.. Ahh, stackars jävla trafikanter som fick henne i sitt körfält!!


Ikväll gäller halloweenfest, det ska bli trevligt att se lite annat folk än vad jag brukar! Man ska klä ut sig.. Jag brukar vara den sista som överger sånt.. men jag orkar verkligen inte..  Jag ska iallafall klä mig i svart och sminka mig och till och med måla naglarna svarta.. det får duga, jag får väl skrämma folk istället, genom att gömma mig bakom dörrar och hoppa fram helt oväntat! Hihi.. Återkommer med info om jag lyckades skrämma någon (mer än mig själv vill säga)...


Av Helena Häll - 28 oktober 2011 20:25

TGIF!!!! Är inget stort fan av Katie Perry men fy fan vad rätt hon har just i det! "Thank God It´s Friday"!!

Det är något man alltid jublar över, varför är det så egentligen? Varför är det alltid så skönt att det är helg? Förmodligen för man är ledig, ledig och ledig.. och får göra precis vad man vill! (typ iallafall)..


Fredagen började med lite repetetion i dramasalen inför teatern vi har på tisdag.. Det känns som den börjar sitta nu, hoppas allt klaffar på tisdag bara! Blir lite mer övning på söndag och evetuellt måndag med.. Sedan var det föreläsning av bland de sämsta föreläsarna i världshistorien och vi hade en helt orelevant föreläsning fram tills sista halvtimmen då vi diskuterade religion på förskolan och här höll jag på att gå i taket, skrämmande vilka åsikter en del av mina "framtida kollegor" har.. En kommentar var; -Barn är för små för att förstå.. Ursäkta??? Jag var tvungen att koncentrera mig i min korsordtidning för att inte explodera!! Lektionen på eftermiddagen hölls av Jönköpings skolpräst Torgny Wiren, en jätteduktig föreläsare och en inspirerande människa överlag. Han gav en mycket tankar och funderingar kring mycket här i livet och även idag kom det en hel del tårar, så är fortfarande helt mossig i huvudet och svullen i ögonen..


Efter skolan var det en kortis sväng på stan med Sanne och Louise som gällde, skönt att få något annat att tänka på! Vid sju bestämmde jag mig för att det var nog dags att laga lite mat (idag igen?) Herregud, va fan har hänt med mig?? Jag hatade laga mat innan och nu tycker jag det är hur kul som helst.. Hehe.. Jag har nog lagat mat varje dag denna veckan!! Och inser ju att jag är ganska duktig på det med! Hahaha.. Vad gott det är med riktig mat!


 

Fredagsmysmiddag!

Av Helena Häll - 27 oktober 2011 21:51

Vilken jävla dag, fan vad skönt att det är Fredag och helg imon! Ska det fortsätta såhär så måste jag ha semster innan de 10veckor som återstår! Morgonen började med att jag blev väckt cirka två timmar tidigare än klockan skulle ringa, först smsade vikareförmedligen, sedan 5min efter de smsade jobbade och sedan 5min efter smsade comviq.. så precis när jag trodde att jag verkligen skulle somna om så kom nästa sms och tillslut var jag klar vaken och gav upp!!

När jag väl kom till skolan så hade vi lektion om barn och sorg och läraren berättare mycket döden och folk som avlidit och vänner till henne som avlidit, en sjukt jobbig föreläsning på det sättet att de gjorde en mycket berörd och många grät, så även jag.. jobbigt det där med döden! 


Efter skolans slut var det dags för stor handling med Louise och Sanne på Ica-Maxi.. Vi var INTE ensamma, fastd et kom vi på först när vi var där, det var ju löning idag insåg vi.. hehe..När jag kom hem var jag tvungen att laga mat och eftersom jag hade en pajdeg klar sen igår så fick de bli räkpaj med sallad idag med! Men idag kom jag ihåg att fotografera pajen! Bra där Helena!


Nu sitter jag uppkrupen i soffan och har kommat på Criminal Minds, ganska läskigt avsnitt faktiskt.. typiskt! Men men nu tittar jag på Fråga Olle-dokumentären som idag handlar om fetischer! Herregud, jag sitter och gapar som vanligt, vilka människor det finns!


 

Räkpaj ala Helena!



 

Kvällens middag!! Räkpaj med färsk timjan serveras med en fräsch salld med balsamvinäger!

Av Helena Häll - 26 oktober 2011 21:46

Idag har vi varit tre kompisar som utbytt tjänster och gentjänster!

Cattis har klipp mig och Fredrik, jag har lagat en fantastiskt god middag och Fredrik, ja han fick diska efter allt detta!

Jag gjorde två hemgjorda pajer, en tacopaj och en räkpaj.. Jag tänkte att jag skulle tagit ett kort på dessa, men men.. vi var visst så hungriga att detta glömdes bort.. Hehe.. till maten serverades en god sallad och till efterrätt hade Cattis köpt lite kex och så drack vi kaffe. Efter lite mat i magen så blev vi klippta och sen hade vi kompismys i min underbara soffa och tittade på de sista av bonde söker fru =)

Och det mest typiska är väl att jag varit super duper trött hela dagen lång, men nu när jag tänkt att sova så känner jag mig extremt pigg.. åhhh varför är det alltid såhär för?? Jag behöver ju sova ordentligt någon natt! 

Imon är det skolan mellan 10-16 sen är det slappeftermiddag och storhandling på G.. Men nu överväger ja sängen och hoppas på att tröttheten ska komma tillbaka!   

Av Helena Häll - 25 oktober 2011 19:00

Idag innan jag och Sanne skulle åka till Ikea så ska jag ta tag i min internetdosa för att kolla hur mycket pengar jag har nu när jag fått CSN.. Men vad fan händer?? Jag tappar internetdosan i farten och den flyger ca en meter innan det träffar det enda vattenglaset som står i hela vardagsrummet, glaset välter ju givetvis och det blir en stor vattenpöl i mitt vardagsrum!! HUR FAN LYCKAS JAG? Denna lilla internetdosan välter detta stora tunga glas med vatten i dessutom, hur är det ens möjligt? Pricksäkra Helena är i farten uppenbarligen!


Sen har jag återigen lyckats vara ett charmtroll då jag idag när vi åt på Ikea fick en äldre kvinna att fråga om hon inte skulle hämta salt åt mig med eftersom jag var så trevlig!   Ska nog börja bli charmtroll på heltid numer!

Av Helena Häll - 25 oktober 2011 14:55

Idag har vi haft fritt diskuterande semenarium angående etik. Vi skulle haft ett imon med men vi satt och gjorde båda idag istället för att få det gjort.. skönt! Men ibland undrade ja fan vad vill egentligen höll på med.. kunde vi inte fått diskuterat problem som låg närmare vad vi ska arbeta som senare i livet dvs förskollärare.. Inte diskutera hur skolan ska agera med muslimska barn när de ska åka på skolresa.. hallo? känns tyvärr lite orelevant just nu..


Efter lunch kände jag mig sjukt ofokuserad och tänkte mer på annat men nu är det äntligen färdigt och för en gång skull känns eftermiddagen ganska lång och idag ska jag och Sanne åka till Ikea och shoppa och kolla på julsaker, lampor och gardiner bland annat!


Nu blir det nog en liten powernap innan det är dags att åka iväg!

Av Helena Häll - 24 oktober 2011 18:06

Idag är det måndag, inte min favorit dag men just nu känns det faktiskt helt okej! Har skrattat ganska mycket idag speciellt på lektionen. Lektionen var starten på vår etikveckan, och jag vet inte just nu om jag ska skratta eller gråta åt det. Föreläsningen var inte särkillt bra alls och föreläsaren ursäktade sig hela tiden och sa konstant OKEJ. Vilket fick mig att gråta av skratt tillsut för den ända jag kunde tänka på var dödligt vapen filmen (tror det är trean) där Mel Gibson och Danny Glover hänger med Joe Pesci under filmen och Joe Pescis rollfigur Leo Getz som under hela filmen säger; Okej, okej, okej.. Ni som sett filmen vet precis vad jag menar!! och min föreläsare lär lite dant vilket framkallade skrattattacker hos mig varje gång hon sa det.. Hahaha.. Klassen intärna skämt för dagen är Shhhhh.. För vår föreläsare hyssade oss fler gånger när vi skulle gå hem.. Hahaha.. Bara tanken på att resten av veckan är obligatorisk gör mig lite irriterad men är egentligen bara torsdag och fredag vi måste sitta och lyssna på föreläsare och på fredag ska jönköpings skolpräst Tojje komma och föreläsa och detta är det ända jag ser fram emot nu! Han är verkligen jättebra! Har haft honom både som skolavslutningspräst och som begravningspräst för min faster...


Men för att uppdatera uppföljningen av min charmtrolls förvandling förra veckan så bestämde jag mig för att jag var ju tvungen att tacka målaren för hans fina arbete så idag under min tråkiga föreläsning har jag smsat med målaren som var här förra veckan.. Hehe.. Gillar att han är så trevlig och svarar på alla mina lappar och sms!  


Efter skolan var jag och Sanne och gick runt munken, det var jätteskönt och jag känner mig supernöjd och piggare än vad jag annars skulle gjort! Nu ska jag skriva en lista på allt som jag ska göra under resten av kvällen! 

Av Helena Häll - 23 oktober 2011 13:20

Igår kväll var det dags för höstens mingelkväll! Svante hade den hemma hos sig i sin fina "våning".. Han hade bjudit i princip alla han kände (sen kom ju inte alla han kände) men väldigt många! och alla fick ha mig sig en eller flera vänner så kontentan blev att det var väldigt väldigt mycket folk hos Svante, en del nya ansikten men en hel del människor jag kände sen innan, men är så kul att träffa alla som man inte ser så ofta! Kul att se nytt folk över lag och träffa folk i lite olika sammanhang, en av de jag träffade var en dansare från sydafrika som bara varit i sverige i tre veckor.. Så det var en salig blandning av allt möjligt folk!  


Om en liten stund ska vi iväg till skolan och öva på våran teater.. Jag är jättetrött men det måste göras och efter det ska jag hem till mamma o pappa och äta middag med farmor.. sen ska jag raka vägen hem och SOVA!!   

Ovido - Quiz & Flashcards