Bluerose

Direktlänk till inlägg 11 april 2012

Estland del 2

Av Helena Häll - 11 april 2012 20:25

Nu tänkte ja berätta lite mer om resan till Estland.. om jag inte somnar sittandes här rakt upp och ner, för idag är jag så sinnessjukt trött.. Tacka gudarna för att jag har sovmorgon imon!


Men men.. Nu är det dags att berätta om lördagen.. själva påskaftonen! Vi vaknade upp på båten och nästan direkt var vi i Tallinns hamn och det var dags att stiga av, vi möttes av vad som kändes som en sibirisk vinter! Herrejesus, vad snö och snöande det kom! Snarare God Jul än Glad Påsk   Men vi vandrade iväg med våra saker mot stan och shopping och frukost/lunch i ett köpcenter! I detta köpcenter tog det ganska många roliga bilder och vi fick ganska snart för oss att ta hattkort då estländarna verkade ha en storförkärlek till mössor och hattar av alla dess slag! Hela tre hattkort fick vi sen blev vi utslängda från den sista affären! Hahaha.. När vi skulle checka in på vårt hotell visade de sig att det var dubbelbokat och vi fick byta till ett hotell lite utanför stadskärnan men fick taxikuponger att åka gratis på! Nu i efterhand ser ja det som en mycket positiv grej då vi fick chansen att se så mycket mer av Tallinn genom våra taxiresor hit och dit! Middagen åts på ett mycket trevligt hamburgerställe som var sjukt gott!! 5 av 5 hamburgare till denna restaurang som vi alla var proppmätta när vi gick därifrån!

På kvällen var det dags att erövra stan med några besök här och där.. Det första stoppet var på skybar som låg 24våningar upp, sjukt coolt, med utsikt över hela Tallinn! Där drack vi lite drinkar innan det var dags för nästa stop, ölbaren! Hell Hunt hette den och ska också rekomenderas för den som far till Estland! Massvis med olika ölsorter och extremt god mat med! Det tredje stoppet var på en mysig källarlounge! Drinkar och öl dracks på alla ställen givetvis! Sedan var det dags för själv utgången, summan av kaddemumman! Ut på ett discotek i Tallinn, vad gör vi nu kör vi!! Vi var på club Venus vilket var en sjukt häfftig upplevelse med allt från de ryska dörrvakterna till hela atmosfären! På denna klubb fick jag även vatten på kvarn!!!! När vi stod där och dansade till clubmusik som spelas världen över kom helt plötsligt en låt som fick oss (främst mig kanske!!) att bli totalt galen och sjövild på dansgolvet!! Guess three times?? DJ:n spelade Loreen med EUFORIA!!! Ha, hon vinner eurovision, solklart! Just där passade mina svenska naglar in väldigt bra! En annan sjuk grej som hände på cluben var att cosmin som var med i vårt sällskap träffade sin jobbarkompis på dansgolvet!! Fy fan va världen är liten då!!! På ett dansgolv i Tallinn, fan de kunde ju gått till vilken club som helst och vi med för den delen men nej då, givetvis hamnar vi på samma! Efter en mycket händelserik och härlig påskafton var det dags att mitt i natten nana igen! That was that.. ne.. givetvis så fortsättning följer på vad vi gjorde på påskdagen! 


 

Welcome to Tallinn!


 

Hattkort 1


 

Hattkort 2


 

Hattkort 3 (sen blev vi utslängda..)


 

Hela gänget på hamburgerrestaurangen!


 

Skybar!


 

Skål från "Hell Hunt"


 

                 Sverige naglarna.. GO EUFORIA!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helena Häll - 13 juni 2012 21:01


                    Özil?                                                    Nemo?     KOlla speciellt ögonen! Dagens lika som bär är Nemo från filmen hitta nemo och Mesut Özil, tysk fotbollsspelare! ...

Av Helena Häll - 7 juni 2012 19:13

Nu får jag skämmas igen, har gjort ett omedvetet uppehåll i mitt bloggande.. Jag fattar inte att de alltid ska komma förr eller senare! Jag måste verkligen rycka upp mig.. Vad får jag skylla på den här gången då? Jo jag har jobbat, jobbat och jobbat ...

Av Helena Häll - 16 maj 2012 19:35


that´s me! För idag har jag planterat hemma! Jag har planterat om mina tomater i en kruka där jag även målat en tomat och skrivit på! Sen har jag planterat jordgubbar, solrosor, svartöga och lite mer tomater (kärnor) och en avocadokärna med! Ja...

Av Helena Häll - 15 maj 2012 15:43

Jag känner lite av det just nu, att jag har tidsbrist i livet och vet inte riktigt när jag ska hinna med allt! Jag har så mycket uppbokat både på jobbet och privat och så mycket som inte hinns med eller får väljas bort! (typ som att blogga!) det har ...

Av Helena Häll - 30 april 2012 16:56

Jag skulle behöva gifta mig rikt för att kunna shoppa så mycket som jag skulle vilja.. Jag har inte gift mig rikt (än) men shoppat har jag gjort i helgen! Herregud! Jag har fyllt på min garderob med hur mycket som helst! Hurra va skojjigt det är! Man...

Ovido - Quiz & Flashcards