Bluerose

Alla inlägg under maj 2012

Av Helena Häll - 16 maj 2012 19:35

that´s me! För idag har jag planterat hemma!

Jag har planterat om mina tomater i en kruka där jag även målat en tomat och skrivit på!

Sen har jag planterat jordgubbar, solrosor, svartöga och lite mer tomater (kärnor) och en avocadokärna med!

Jag försöker och testar och så får vi se hur detta nu går! Jag lyckas ju nämligen döda de flesta blommorna jag äger men nu jävlar ska jag sköta dessa med kärlek!


 

Av Helena Häll - 15 maj 2012 15:43

Jag känner lite av det just nu, att jag har tidsbrist i livet och vet inte riktigt när jag ska hinna med allt! Jag har så mycket uppbokat både på jobbet och privat och så mycket som inte hinns med eller får väljas bort! (typ som att blogga!) det har jag varit så dålig på den sista tiden, även fast jag tycker det är så roligt att göra, speciellt när någon läser det med.. haha.. Men vet att min trognaste läsare (aka min mamma) skulle aldrig överge min blogg! (för då skulle hon inte kunna ha lika mycket koll på mig) Haha..    Sen har jag ju köpt en telefon som jag skulle kunna gifta mig med alltså.. Jag är totalt frälst och fullkomligt villkorslöst älskar min nya telefon! Vilket jag som alla nykära tillbringar mycket tid ihop med.. (kanske inte får så många pussar och kramar av den men mycket annat i utbyte!) Jag fundera ut om jag faktiskt kan på ett smidigt sätt blogga från den med! Det hade ju underlättat lite! Och så kanske de hade kunnat komma in lite bilder från den då jag nu inte har någon kamera igen.. den är tyvärr tillbaka lämnad till sina rättmättiga ägare dvs mina föräldrar.. men funderar starkt på att köpa mig en egen faktiskt!


Nu ska jag käka lite om en stund och fösöka ge mig ut lite för att komma i kast med mina bedrövliga lungor! Sedan ska jag mentalt ladda för att enbart joba 7-13 imon och sedan vara ledig halva onsdagen, torsdagen, fredagen, lördagen och söndagen!!! Hurrra!!! :D Underbart!

Ovido - Quiz & Flashcards