Bluerose

Alla inlägg under november 2010

Av Helena Häll - 30 november 2010 20:26

Det har bara gått två dagar denna veckan och jag har redan redan fler saker att fira! Ska det fortsätta såhär vet jag inte om jag vill veta hur veckan ska sluta! För det första har jag idag avslutat mitt sista utvecklingssamtal på jobbet, mycket skönt att ha det klart, för imorgon börjar julkalendern och allt julstök med det! Sen kommer de två sakerna som har gjort mig helt varm i hjärtat av glädje...


1. Jag har blivit med bil.. AHHHH!! Jag slipper busshelvetet! Gråter av lycka! Har svårt att förstå att det är sant!! Återkommer med mer info när han ska komma hem till mig för att bo!


2. Sen har två av mina närmsta och bästa vänner förlovat sig!! Äntligen, som jag har väntat på detta! Ett stort grattis till er Johan och Cattis! Önskar er all lycka till mina godingar!   

Av Helena Häll - 28 november 2010 20:57

Idag är det första advent och jag har äntligen fått tända det första ljuset i min adventsljusstake    Idag ska jag även hylla min vän Emma Nilsson till skyarna hon har varit här och hjälpt mig att få fint i köket! Det stort tack till dig min älskade vän!   Du vet hur mycket det betyder för mig!


Annars har jag och Emma vart på julskyltningen en stund idag, herrejävlar, bor det verkligen såhär många människor i Jönköping.. hehe.. alla var verkligen på stan men det är väl det som är mening, att man ska trängas och bökas bland alla jävla snö!


Idag har jag även fått en enormt sug efter en man jag insett att jag har saknat! Det var länge sen jag hade honom nära.. Mannen med ett stort M eller ska man säga L.. Fantastiska låttexter, fantastisk musik, underbara minnen! Min söndag har jag spenderat tillsammans med fantastiska Lars Winnerbäck!   

Av Helena Häll - 22 november 2010 17:49

För en vecka sen låg jag och solade i min bikini på en solstol på Gran Canaria, idag har jag pulsat runt i ca 2 decimeter snö på jobbet. Vinterkängor, långkalsonger, mössa och vantar +min allväders utrusning som ingår i jobbet.. Jag saknar solen, värmen, avkopplingen och somna till havets vågor varje kväll...


Livet är fullt av kontraster och man behöver dem för att kunna uppskatta alla små vardagsting i livet!   

Av Helena Häll - 21 november 2010 11:38

Här har det varit tomt med inlägg ett tag, det beror på en mycket bra anledning! Jag har nämligen befunnit mig på semster på Gran Canaria!   En vecka har jag spenderat med min familj i strålande sol nästan varje dag! (hade bara mulen en och halv dag av sju!) Känslan jag har just nu är att jag befunnit mig borta över en månad, fast det bara är en vecka.. Jag vet inte om detta är bra eller inte?! Ska bli skönt att börja jobba imon igen iallafall.. Haha, vem är klok som säger så? Men jag har ett underbart jobb och jag har saknat alla!

Jag känner mig hyfsat brun iallafall, men det försvinner väl fort som attan som vanligt.. men nu är jag iallafall hemma i snöslasket igen.. Bha! Men skönt att se kontrasten iallafall och veta att det varit hemskt väder hemma! Hehe..

 

 

Här solar jag trots att det var den molninga dagen!


Här är vårt hotell!

Av Helena Häll - 7 november 2010 19:52

Idag har vi firat mammas födelsedag med en släktmiddag   

Eller tanken var inte det från början men det visade sig att mina föräldrar bjudit in en hel del, vilket var mycket trevligt! Runt bordet var det Mamma, Pappa, Jag, Viktor, Farmor, Inger, Linda, Wilmer, Viggo, Tuva.. sen kom även farmors lillebror Lasse på besök en sväng! Härligt när man kan ses alla och tjattra lite!


Min hals mår väl dock inte som jag hade hoppats idag.. Kanske måste införa en pratfri dag för att bli frisk till semestrn    lycka till Helena!

Av Helena Häll - 7 november 2010 15:05

Jag har verkligen det! Jag hade inte kunnat vara lyckligare! Min älskade Malin som bor vägg i vägg ska flytta nu och jag sörjer henne med stora tårar.. In ska det flytta någon ny student som förhoppningsvis är trevlig men inget mer tjejsnack för mig då jag kommer få 3 killar som grannar av 3 möjliga!

Sen har jag goa Leif, han är för rolig, alltid trevlig och han lovade dyrt och heligt att ta hand om mina blommor när jag är på semester.. Haha.. Tack! Han är också mina nya "följa med upp på vinden på kvällen"-kompis, kanon! Tänk vad de ställer upp för en! Sen har vi Martin som nästan aldrig är hemma.. Men sjukt trevlig och go är han och han ska få all tacksamhet för att han höll mig sällskap igår kväll! Vi är som en stor familj jag och mina älskade grannar!


Jag uppskattar er otroligt mycket!  

Av Helena Häll - 5 november 2010 23:24

Herregud, klockan är ju halv tolv och jag är fortfarande vaken en fredagkväll! Inte minsta tillstymelse till slocknade ögon i soffan, var väl för att jag hade trevligt sällskap... Tack för en trevlig kväll och nu ska jag sova förbannat gott för mitt ögongodis Andreas Weise är vidare i IDOL!   

Av Helena Häll - 3 november 2010 20:14

Nu är det v44 vilket betyder höstlov landet över, dock inte när man är förskollärare då jobbar man snällt alla lovdagar med! Men jag älskar mitt jobb så mycket att jag lätt skulle byta mina ca 9-10veckors ledigt som lärare mot vanliga 4 veckor som förskollärare! 


För övrigt så är jag döförkyld just nu och har börjat hosta lite lätt.. Håller alla tummar jag har för att det ska försvinna fort som attan och inte sätta sig på stämbanden och jag blir så där hes som bara jag kan bli...


Klockan är snart halv nio.. hmmm.. jag tror ja gör en favorit i repris för denna veckan, går och lägger mig innan 21.00

Godnatten!

Ovido - Quiz & Flashcards