Bluerose

Alla inlägg under juni 2011

Av Helena Häll - 27 juni 2011 22:19

Idag har solen lyst på himmlen, massvis!  

Det är helt underbart att den är tillbaka.. den har varit efterlängtad! Dock har jag inte hunnit sola så mycket idag för jag haft tusen andra saker på agendan idag.. sovit dåligt som vanligt så hade sovmorgon till halv elva då morsan ringde och väckte mig.. sedan var det dags för lunch med hela familjen och mormor innan hon skulle åka hem till mariestad igen.. sen har jag umgåtts med emma hela eftermiddagen och annan emma till kvällen, då jag fick god mat lagad till mig! 

Trevlig måndag med andra ord!

Av Helena Häll - 26 juni 2011 22:27

I helgen firades midsommar igen, som det gör alltid varje år! Och traditioner är vi svenskar bra på att hålla och så även jag! För vilket år irad vet jag inte men midsommar firas alltid ihop med vårt "gäng" som hållt ihop sen gymnasiet. Iår var vi nio stycken som hade knytkalas och umgicks! Sinnessjukt roligt hade vi!  


   

Av Helena Häll - 23 juni 2011 18:11

Torsdag idag! (Och jag fick tänka efter för att komma på det).. Herregud va tiden går snabbt nuför tiden och man inser helt plötsligt att det redan är 23juni.. Hmm.. Vad tog juni vägen? Vad har jag egentligen gjort för något i juni? Shit det är nu man måste tänka efter på allvar, har varit på två examensfester iallafall och två födelsedagsfester.. Skrev en tenta och haft en redovisning innan jag slutade för sommaren, detta känns dock som en enorm evighet sen!


Idag har jag försökt komma över zombiestadiet då jag inte sovit inatt heller.. men nu har jag varit vaken sen halv elva iförmiddags utan att somna!   Var på ica-maxi i förmiddags och skulle handla min del till knyt-kalaset imon.. Jag var ju tyvärr inte ensam i affären.. Satan va folk det var! och bilköer som satte mitt underbara bilhumör på prov! Jag svor bara en del 


Under eftermiddagen käkade jag lunch hos Fredrik och kom hungrig och gick därifrån mätt och dessutom hade jag blivit en stekpanna, 4 toblerone och 150kr rikare! Bra deal det där! Generösa vänner man har!


Dagens största problem är att mitt tangetbord luktar makrill i tomatsås.. FAN också!  

Av Helena Häll - 22 juni 2011 21:41

Jag håller på att förvandlas till en levande zombie...

Please help me!!!  


Jag efterlyser alla sovtips som finns.. Känns som jag har testat det mesta nu...

Sover så sinnessjukt dåligt att jag lider av extrem sömnbrist...

Utlyser nobelpris till den som lyckas klubba mig till sömns!!

Av Helena Häll - 21 juni 2011 19:42

Herregud, idag har jag känt mig som jag varit i trans.. Har varit mätt och trött hela jävla dagen! Jag hatar att jag inte kan sova på nätterna, det börjar ta ut sin rätt på mig nu, ögonen och ansiktet kan man ju alltid sminka pigga men kroppen börjar klaga på att den inte orkar när jag inte kan sova.. jag vet inte om det är för att jag tänker för mycket på vissa saker här i livet.. Att tankarna kommer när allt är tyst och man ligger i sin säng för att sova..


Idag har jag ändå lyckats åstadkomma lite trots tröttheten! Vid tolv hämtade jag och mamma min mormor som kom på besök   Hon är 86 år och satte sig så piggt på bussen och åkte buss hit från mariestad! Bra jobbat! Vi hämtade mat på kastrullhäxan och fick så mycket mat att jag höll på att spricka idag igen! Efter detta avklarades veckans första varv runt munksjön tillsammans med emma. 


Nu på kvällen har jag varit på möte för sommarens jobb, då vi ska ha öppet på en annan förskolan än den jag egentligen jobbar på. Helt okej tider, fick dock sena tider på båda fredagarna! Tack för den!   

Av Helena Häll - 20 juni 2011 15:53

Nu har jag fått nog känner jag! Någon gång måste det ju rinna över kanten på bägaren och jag tror banne mig att jag har bestämt mig, visst tar det emot lite för jag har ändå bott här så länge, men jag måste ha en nystart i livet nu! Jag kan inte leva i min egen lägenhet och vara rädd för grannarna i den andra trappuppgången..


Nu inleds jakten på en ny bostad! Har ni några tips och idéer så hör av er mer än gärna, jag letar efter en etta eller tvåa på torpa! (allra helst) kan tänka mig väster med. Första handskontrakt är jag ute efter och inte någon dödlig hyra!


Nu lyser solen en stund iallafall.. Idag har det regnet som fan, precis som igår.. Igår regnade de banne mig hela jävla dagen, åt alla håll dessutom.. När vi var i bankeryd och åt söndags (första) middag +fika, så utbrister Cattis -Titta, nu regnar det åt de andra hållet och Fredrik svarar snabbt som attan -Ja, det regnar ju nerifrån och upp nu! Hahaa.. Var inte riktigt så hon tänkte men kul var det!   


NU väntar ja på att min granne på andra sidan gatan ska dyka upp så vi kan åka och shoppa på ICA MAXI! Allt blir roligare om man är två kom vi fram till och bestämde oss även för att panta tillsammans med!      

Av Helena Häll - 19 juni 2011 22:32

Söndagens fundering måste vara; Har de inga liv?? Kan tilläggas ingen respekt för oss som bor i omgivingen?? Men just nu tycker jag nog mest synd om dem.. Dessa stackars byggarbetarna som jobbar här mitt över gatan, varje dag! Och idag har det ultimata beviset! Se här;


 

Fotot är taget 22.30 en söndagskväll, herregud! Har de inga liv de stackars byggarbetarna?? Nu har ju ifs fått lite insider information om att de ligger efter på bygget men stackars människorna som jobbar ihjäl sig..

Av Helena Häll - 19 juni 2011 21:05

I helgen var det dags för examensfest igen! Detta var kombinerat med 25-års fest! Dubbelt firande för min älskade vän Cattis!!  Stort grattis till din examen och på din födelsedag!   

Himla trevligt fest med mycket fina vänner och mycket god mat! Hon hade beställt en exotisk planka för 20personer.. Herregud vad mycket mat det var! Vi har varit där och ätit idag med och likt förbannat var det mat kvar efter att vi åt 19st igår och 8st idag.. Som sagt det var jättemycket mat! Efter festen var jag ute och dansade på Harrys, en trevlig utekväll, dock väldigt blöt då det regnade hela kvällen lång förutom lyckligtvis när vi skulle gå hem!  


Idag har jag förövrigt läst ut sommaren andra bok. Denna gången gick de väldigt fort att läsa färdigt, den var sinnessjukt svår att lägga ifrån sig, man ville hela tiden veta vad som hände! Det var Caroline Engvalls bok "14år och till salu".. Den som inte blir rörda och får tankar angående denna bok är nog inte i sina sinnes fulla bruk. Men riktigt bra bok som ska rekomenderas till andra!

Ovido - Quiz & Flashcards