Bluerose

Alla inlägg under december 2010

Av Helena Häll - 29 december 2010 20:58

Jag trodde Fredrik skulle smälla av men efter att ha haft mycket roligt åt mig och stönat och suckat lite så hjälpte han mig att tanka lilla grodan! Tack! Han hjälpte mig även att rulla in sommardäcken i källaren, lärde mig hur mitt helljus fastnar och hur jag skulle ändra min ena sidospegel! Nu är jag mycket nöjd! Tur att det inte behövs så mycket för att glädja mig!   


Nu skulle tröttheten behöva infinna sig eftersom jag öppnar på jobbet imon! Den fanns där för två timmar sen men nu är den som bortblåst.. aja.. Ska nog överleva dagen utan att somna imon på eftermiddagen hoppas jag iallafall.. Jag är ju ledig i 3 dagar till sen ju! Kände dock det idag, är så underbart att vara tillbaka på jobbet! Jag älskar verkligen det!   

Av Helena Häll - 28 december 2010 21:40

Ibland älskar jag dom lite mer än vanligt speciellt när det blir som idag! 8-2 vann de med! Hurra vad bra! Då behöver jag inte bli så nervös heller.. Perfekt!

Av Helena Häll - 25 december 2010 16:09

Jo det hela börjar med den 23 december, vilket är den enda dagen på hela året jag sover hemma hos mamma och pappa.. och varje julaftons morgon kommer jag ihåg varför jag bara sover där en gång om året. För den obligatoriska väckningen består av Jussi Björling, Åh Helga natt.. Detta på högst volym! (pappas påhitt). Sedan är det julstrumpa och frukost.. Sedan far vi iväg till min kusin Linda och hennes tre underbara barn! De är så härliga   Där äter vi julmat, kollar på kalle och så kommer ju tomten!  

Efter kalle anka åkte vi hem och hade julklappsrace där jag vann muffinsformar! Yeppie, jag var så glad.. jag har inte vunnit något på 2år! 



Av Helena Häll - 23 december 2010 14:40

Jag fick mig nämligen en smärre chock när jag var hemma hos mina föräldrar härromdagen.. De bor på ett område som har rätt hög status här i stan. Det finns många fina och mycket dyra villor där.. Mina föräldrar bor dock inte i ett sånt hus utan i lägenhet, men vad jag skulle komma fram till var att när jag skulle åka hem därifrån så på endast de 2 minuterna det tog att köra ut ifrån området så träffade jag på inte mindre än 7 st snöplogstraktorer och 3 stora lastbilar som forslade bort snön.. Det var så fint på bäckalyckan (som området heter), gatorna var rena från snö och det var inga problem att köra med sin bil.. MEN sen.. Det är ett jävligt stort MEN.. När jag kommer hem till mitt område 10min bort, tror ni de skottar?? NEJ aldrig i helvetet att de skottar där jag bor.. Nu tog jag i för de skottar faktiskt gatan där bussen går, men det är bara för den körde fast några gånger förra året.. (typ minst en gång i veckan) Men tillexempel alla smågator där vi ställer våra bilar och parkering där vi egentligen ska ställa våra bilar.. Det är bara två hjulspår genom gräshagen, kör du inte i dem så slirar du in i något så som grannens parkerade bil, staket eller varför inte hans brevlåda?!  


Ett stort finger pekas även mot mina hyresvärdar som inte skottar utanför vårt hus, vilket betyder att dörren knappt går att få upp och sen går den inte att stänga i gengäld.. Snön sträcker sig nu upp til knäna på mig.. Men det är bättre än förra året då det som värst kom upp till magen till mig..


Nu har jag reflekterat över snöröjningen i denna staden och kontentan är att den är SKIT! Jag längtar efter sommaren!   

Av Helena Häll - 22 december 2010 20:37

NÄ! Den infinner sig inte.. jag blir galen! Jag har försökt med allt! Jag har samlat minst tusen vuxen poäng på att både skaffat mig julgardiner, julkuddar, julgran, pyntat osv.. Jag har dessutom pyntat på jobbet med! Spikade upp en julslinga för två veckor sen, riktigt duktig jag är   


Har dessutom vart på julbord med jobbet! Mycket gott var det! Och självklart så lekte vi en julklappslek med och jag fick ett par jättefina röda julljusstakar!


Nu tittar jag på årets krönika av melodifestivalen, som den nörd jag är!! Men Fy fan va snygg Måns Zelmerlöw är! (Detta var bara en parantes)
Jag fick en enorm längtan till februari då det börjar igen! Verkar vara många roliga artister med iår! Ska blir super kul!
Nu ska jag sova då jag imon ska öppna 6.15 Grattis till morgonpigga Helena!
Av Helena Häll - 18 december 2010 17:36

Under eftermiddagen har jag och Vickan haft en biodejt med oss själva! Harry Potter och dödsrelikerna del 1.. och betyget är mycket högt! Fasen va bra den var... Jag vill se del 2 nu med en gång! Tyvärr får jag vänta till sommaren!


För övrigt så åkte Björn Ferry tillräckligt snabbt sista varvet och vann innan idag!! AHH! Värt ett jubelskrik till! Och handbollsdamerna är i final.. Shit kan bli en trevlig sportsöndag!


Ikväll är det Tacos med några damer och sedan glöggförfest mitt över gatan, ska bli trevligt det med! Vilken kväll den kan bli!   

Av Helena Häll - 18 december 2010 11:52

Mina idrottsnerver är nog väldigt små, jag blir ju så sjukt nervös och nästan galen bara jag tittar på en vanlig världscup tävling.. varför? Vad är det för fel på mig.. Bara idag har jag skrikit en del.. för Björn Ferry har skjutit fullt!! Ahhh! Men han åker för långsamt.. FAN! Kan han inte åka sina magiska slutrundor och vinna skiten, det hade han gjort om han åkt snabbare!! Jag blir galen! Tur att det inte är OS oftare än vad det är.. Vi var ett gäng tjejer som såg när Hellner vann os-guld och Olsson fick os-brons i vintras.. helvete vad vi (iallafall några av oss) skrek! Haha.. Nu ska jag hålla alla tummar jag kan för Björn Ferry att han iallafall får en pallplats idag!   


Köss!

Av Helena Häll - 15 december 2010 19:42

Ja, nu har jag varit en dålig människa igen.. hinner ju fan knappt med att blogga längre.. men vad som hänt de senast är att min bil, min älskade bil har blivit sönder! Jag har krockat med den redan.. (pust) Men till mitt försvar vad det inte på långa vägar mitt fel utan hon som bytte fil framför näsan på mig och hon har tagit på sig allt med men fy fan va arg jag var.. Det mesta är löst eller sönder i fronten på min älskling.. åhh stackarn.. Men nu ska jag lämna in den på måndag så hoppas det går snabbare än beräknat så jag får tillbaka han med :)


För övrigt fick jag precis ett skrattanfall för den nya ICA-reklamen.. helt otroligt rolig var den! Nu är kvällens mål att jag ska lyckas hålla mig vaken till 21 och sen under hela Maria Wern avsnittet till 22.. Hmm.. Jo men som det känns nu ska jag nog lyckas med det!

Ovido - Quiz & Flashcards