Bluerose

Direktlänk till inlägg 23 december 2010

En liten reflektion om snöröjningen...

Av Helena Häll - 23 december 2010 14:40

Jag fick mig nämligen en smärre chock när jag var hemma hos mina föräldrar härromdagen.. De bor på ett område som har rätt hög status här i stan. Det finns många fina och mycket dyra villor där.. Mina föräldrar bor dock inte i ett sånt hus utan i lägenhet, men vad jag skulle komma fram till var att när jag skulle åka hem därifrån så på endast de 2 minuterna det tog att köra ut ifrån området så träffade jag på inte mindre än 7 st snöplogstraktorer och 3 stora lastbilar som forslade bort snön.. Det var så fint på bäckalyckan (som området heter), gatorna var rena från snö och det var inga problem att köra med sin bil.. MEN sen.. Det är ett jävligt stort MEN.. När jag kommer hem till mitt område 10min bort, tror ni de skottar?? NEJ aldrig i helvetet att de skottar där jag bor.. Nu tog jag i för de skottar faktiskt gatan där bussen går, men det är bara för den körde fast några gånger förra året.. (typ minst en gång i veckan) Men tillexempel alla smågator där vi ställer våra bilar och parkering där vi egentligen ska ställa våra bilar.. Det är bara två hjulspår genom gräshagen, kör du inte i dem så slirar du in i något så som grannens parkerade bil, staket eller varför inte hans brevlåda?!  


Ett stort finger pekas även mot mina hyresvärdar som inte skottar utanför vårt hus, vilket betyder att dörren knappt går att få upp och sen går den inte att stänga i gengäld.. Snön sträcker sig nu upp til knäna på mig.. Men det är bättre än förra året då det som värst kom upp till magen till mig..


Nu har jag reflekterat över snöröjningen i denna staden och kontentan är att den är SKIT! Jag längtar efter sommaren!   

 
 
Ingen bild

sofie

23 december 2010 15:07

Håller med dig Helena..när jul och nyår är över får gärna snön försvinna i ett nafs! HATAR att skotta... Och hatar när bilen lägger av pga att det är för kallt!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helena Häll - 13 juni 2012 21:01


                    Özil?                                                    Nemo?     KOlla speciellt ögonen! Dagens lika som bär är Nemo från filmen hitta nemo och Mesut Özil, tysk fotbollsspelare! ...

Av Helena Häll - 7 juni 2012 19:13

Nu får jag skämmas igen, har gjort ett omedvetet uppehåll i mitt bloggande.. Jag fattar inte att de alltid ska komma förr eller senare! Jag måste verkligen rycka upp mig.. Vad får jag skylla på den här gången då? Jo jag har jobbat, jobbat och jobbat ...

Av Helena Häll - 16 maj 2012 19:35


that´s me! För idag har jag planterat hemma! Jag har planterat om mina tomater i en kruka där jag även målat en tomat och skrivit på! Sen har jag planterat jordgubbar, solrosor, svartöga och lite mer tomater (kärnor) och en avocadokärna med! Ja...

Av Helena Häll - 15 maj 2012 15:43

Jag känner lite av det just nu, att jag har tidsbrist i livet och vet inte riktigt när jag ska hinna med allt! Jag har så mycket uppbokat både på jobbet och privat och så mycket som inte hinns med eller får väljas bort! (typ som att blogga!) det har ...

Av Helena Häll - 30 april 2012 16:56

Jag skulle behöva gifta mig rikt för att kunna shoppa så mycket som jag skulle vilja.. Jag har inte gift mig rikt (än) men shoppat har jag gjort i helgen! Herregud! Jag har fyllt på min garderob med hur mycket som helst! Hurra va skojjigt det är! Man...

Ovido - Quiz & Flashcards