Bluerose

Direktlänk till inlägg 10 april 2012

Estland del 1

Av Helena Häll - 10 april 2012 16:00

Jag bara måste få berätta lite om min långkryssning till Tallinn med nio underbara vänner i släptåg! Jag kommer inte berätta om hela resan i ett blogginlägg för det orkar ni aldrig läsa..   


Jag ska börja som man brukar.. från början!

I fredags morse (långfredagen) var det dags att kliva på bussen med destination stockholms hamn! En mycket trevlig bussresa med mycket skratt, speciellt när Anders visade upp sin bok han hade tagit med, "Familjen utflyktsbok".. Haha.. va han nu skulle med den till?! Efter lite stopp på vägen (det första och längsta efter bara några mil..) så var vi framme i hamnen och det var dags att börja äventyret! Vi checkade in och satte oss givetvis i... BAREN.. och tog en alkoholhaltig dryck för att komma i stämmning! Efter uppdrickandet av drickorna begav vi oss iväg mot båten och installerade oss i hytterna.. Jag delade hytt med Erika och Emma och det spårade ur ganska snabbt med strumpbyxedans och poseringskort framför spegeln... haha.. Nu när man skriver det så låter det som jag är 15 och inte 25.. Men kul hade vi och det är huvudsaken! Sedan tog vi en rundtur runt båten och fann snabbt nästa drinkstop, champangebordet! Där var det givetvis dags att stanna och ta ett glas och skåla för vår resa mot öststaterna! Lite senare på kvällen var det dags för båtens buffé vilket vi intog i samlad trupp vid ett bokat bord.. En mycket trevlig middag med mycket skratt och det man speciellt kommer minnas är leken, finn ett fel på efterrättstallriken.. Det var jag och Henrik som hade för oss lite konstiga idéer om vad som råkade hamna på efterrättstallriken och inte.. Men Henriks tallrik blev klassad som mest äckligt, för jag hade ändå lagt mitt snygg och prydligt så det smälte in med resten! (Se bilderna nedan och avgör själva!) Kvällen avslutades med besök både i fiestabaren, kareokebaren och disco aluminium.. Hahaha.. Vilken grej alltså.. En upplevelse för livet! Vid cirka halv tre var det dags att ge upp och krypa ner i sängen i hytten. Fortsättning följer med vad vi gjorde under påskaftonen...


Hela gänget (utom Andreas som tar kortet)


 

Skåla i champange med flickorna (och Henrik!)


 

Killskål i champange!


 

"Finn ett fel på efterrättstallriken" Min tallrik!!


    "Finn ett fel på efterrättstallriken" Henriks tallrik!!

 
 
ida

ida

10 april 2012 19:35

Tack! va snäll du är :) jag är mycket för att skriva av mig även om det mesta bara är skit. Får börja följa din blogg, visste inte att du hade en! Ses kanske inom förskolan snart! Kram :)

http://idat.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helena Häll - 13 juni 2012 21:01


                    Özil?                                                    Nemo?     KOlla speciellt ögonen! Dagens lika som bär är Nemo från filmen hitta nemo och Mesut Özil, tysk fotbollsspelare! ...

Av Helena Häll - 7 juni 2012 19:13

Nu får jag skämmas igen, har gjort ett omedvetet uppehåll i mitt bloggande.. Jag fattar inte att de alltid ska komma förr eller senare! Jag måste verkligen rycka upp mig.. Vad får jag skylla på den här gången då? Jo jag har jobbat, jobbat och jobbat ...

Av Helena Häll - 16 maj 2012 19:35


that´s me! För idag har jag planterat hemma! Jag har planterat om mina tomater i en kruka där jag även målat en tomat och skrivit på! Sen har jag planterat jordgubbar, solrosor, svartöga och lite mer tomater (kärnor) och en avocadokärna med! Ja...

Av Helena Häll - 15 maj 2012 15:43

Jag känner lite av det just nu, att jag har tidsbrist i livet och vet inte riktigt när jag ska hinna med allt! Jag har så mycket uppbokat både på jobbet och privat och så mycket som inte hinns med eller får väljas bort! (typ som att blogga!) det har ...

Av Helena Häll - 30 april 2012 16:56

Jag skulle behöva gifta mig rikt för att kunna shoppa så mycket som jag skulle vilja.. Jag har inte gift mig rikt (än) men shoppat har jag gjort i helgen! Herregud! Jag har fyllt på min garderob med hur mycket som helst! Hurra va skojjigt det är! Man...

Ovido - Quiz & Flashcards