Bluerose

Alla inlägg den 5 april 2012

Av Helena Häll - 5 april 2012 08:26

Kom på att jag var tvungen att fråga en sak!

JAg undrade över detta igår så det är bäst att fråga nu när jag väl kommer ihåg de..

Fråga angående påsken och jesus och hur allt hänger ihop;


Julafton är ju alltid samma dag varje år, dvs jesus föds samma dag varje år!

MEN, påsken flyttas ju för varje år, dvs jesus dör olika dagar varje år..

Hur fan går det här ihop egentligen?!


Jag fattar ju lite trots att jag inte är konfimerad och särskillt kyrklig alls, eftersom det hör väl ihop med fastan osv el?.. Men han dör väl för helvete samma dag ändå????!!!

Av Helena Häll - 5 april 2012 08:09

Detta är för mig ett mysterium! Jag kan inte förstå hur jag ska få plats i min resväska för resan! Herregud, jag kan ju knappt ta med mig något ombyte alls.. Jag måste med andra ord bestämma mig vad jag ska ha på mig redan nu! SHIT!! Jag är ju kvinna, hur fan ska detta gå? Packa i en kabinväska, fuck off! Det går ju inte! Jag la i handduken och de högklackade skorna och sen vips så var väskan full (nästan iallafall..) Haha.. FAN, FAN, FAN!!

Får under dagen klura ut hur jag ska packa färdigt i väskan och hur jag ska få med mig allt.. Hmm.. Klockan 10.05 går bussen imon iallafall! Weeeeeiiiihhhhoooo! Vad jag har längtat efter att få komma bort lite!

ESTLAND HERE I COME!

Ovido - Quiz & Flashcards