Bluerose

Alla inlägg under oktober 2010

Av Helena Häll - 31 oktober 2010 22:10

I helgen har jag varit i Stockholm och hälsat på min kusin Niklas och hans combo Kristoffer. Vilket underbart rolig helg det har varit! Jag har skrattat nästan konstant hela helgen känns det som..    Att man kan ha så fantastiskt kul med vissa människor! I fredags kom jag till Stockholm vid 18 och då käkade vi lite sen var vi ute och tog en öl med kompisar till Niklas och Kristoffer. I lördags var jag och Niklas på stan och kollade.. Han hade guidad tur med mig, vilket var väldigt komiskt för han visste knappt själv var han var och när vi kom fram till slottet säger han -Detta tror jag är riksdagshuset men jag är osäker.. Hahaha.. jag höll på att dö av skratt när han insåg att det var det kungliga slottet!! När vi i godan ro gick och strosade i gamla stan insåg vi att klockan var kvart i tre och vi skulle till systemet.. problemet var att det stängde tre och det närmaste Niklas kom ihåg låg på medborgarplatsen, så vad gör dessa kloka kusiner då? Jo springer för allt vad man är värd för att hinna i tid till systemet! Haha.. Tilläggas ska att när vi kom fram till systemet efter att han sprungit som galningar från gamla stan så var det KÖ! Galet var det! vi var där efter stängningstid men vakten lät oss stå sist i kö in, så kvart över tre var vi inne på systemet och 10min senare ute igen, fast glada för vi hade utfört vår dagliga motion!

På kvällen var vi ute och drack några glas... hmm.. med betoning på några! Och när klockan var tre och vi tänkte gå hem så förvandlades klockan till två igen så vi körde en timme till.. slutade med att vi var hemma vid tjugo i fem tror ja   

Idag har jag åkt tåg en halv livstid känns det som.. från 15.38 till 20.40 Grattis Sj.. Men satt skönt gjorde jag iallafall! Nu ska jag sova i min efterlängtade säng sen börjar verkligheten imon igen!

Godnatt!  


Niklas visar riksdagen.... eller var det slottet??


Jag, Kristtoffer och Niklas


 

Jag påväg hem.. Go och glad vid halv fem! 

Av Helena Häll - 26 oktober 2010 19:53

Varför är jag såååå jävla lättskrämd?

Fast idag var det befogat nått så in i.. Jag gick helt fridfullt påväg mot ytterdörren med min smutstvätt, vad händer? Radion börja spela jättehögt och jag trodde jag skulle få en hjärtattack.. Och jag vet fortfarande inte hur det kom sig att från att varit avstängd och helt tyst, sätts på av sig själv och börja spela.. Först tänkte jag om jag klivit på kontrollen, men nej.. den låg så snällt kvar på sin plats.. GAHH! Nu har det börjat spöka i mitt hus med..

Igår skrämde grannen dessutom slag på mig i källaren när han sprang förbi i full fart utan att märka att jag var där nere.. Men när han insåg detta sen så talade han snällt om för mig att det var han eftersom hur nojig jag är att någon ska hoppa på mig i källaren.. Haha.. Tack för den!

Av Helena Häll - 23 oktober 2010 00:09

Idag har jag lånat mamma och pappas bil och vart ute hos min gamla granne som flyttat till bankeryd, där åt vi god middag tillammans jag, johan, cattis och gusten! Väldigt god var den, sen bakade jag och cattis en kaka med ingredienser från halva ica kändes det som.. En riktig succe det med ;) Mumsigt god.. men jag är mätt som fan just nu! Men ett stort tack för en mycket trevlig kväll!


Jag ska hylla mig själv till skyarna lite också innan jag säger godnatt, jag ger mig själv en sjukt stor applåd för att ha backat in på min gård med en blåval till bil mina föräldrar har utan att ha kört på varken soptunna, grindstolpe, husgaveln, busken eller grannens bil   


God Natt!

Av Helena Häll - 21 oktober 2010 21:00

Herregud, jag har tagit KÖRKORT!!!

Av Helena Häll - 19 oktober 2010 17:22

One down, one to go! Snyggt jobbat Helena!

Av Helena Häll - 18 oktober 2010 18:54

Fy fan i helvetet vad kallt det har varit idag.. Jag fattar inte varför jag har börjat frysa så numer, men idag har jag frusit som attans på jobbet även fast jag haft tjock kofta, fleecejacka och min jobbjacka på detta! Allt blåste bort idag!!

Roligast var nog när ett barns mellanmålsmacka flög iväg med pålägg och allt   


Just nu är klockan sju och jag skulle kunna somna på pricken så funderar på att ta på mig ett lager kläder, lägga mig i sängen och drömma mig bort till gran canaria.. eller om en riktigt snygg karl låg jämte.. Hmm.. Lät som en mycket bra idé det där!


Sov gott och dröm sött   

Av Helena Häll - 17 oktober 2010 13:09

Nu har jag något att längta efter! Min semsterresa är bokad! Yiiha!

Ett super stort och ett enormt tack till mina föräldrar som bjuder mig och min bror på en resa till Gran Canaria!! Precis vad jag behövde nu, det har varit mycket att tänka på det senaste! Nu ska jag ta mig igenom 4veckors väntan på att få komma iväg! Men jag räknar snällt ner, idag är det 27dagar kvar!


I helgen har jag förövrigt vart ute och käkat i fredags på Pallas Athena (igen) med Vickan! Mycket trevligt och mycket gott! Detta unnade vi oss efter att ha spatserat 6km i motionsspåren i Hallby! Bra gjort!


Igår var jag på inflyttningfest hos Johan i Bankeryd, åh, vilken fin lägenhet han hade, hade dock inte velat bo i bankeryd, men det var super mysig! Efter detta var vi en sväng på Olearys och dansade loss (en liten stund iallafall)! Men roligast igår var nog alla vänner jag träffade under kvällen, var massa människor jag inte sett på super länge! Och så några jag ser lite oftare med..   

Av Helena Häll - 14 oktober 2010 21:59

.. RÖD VIN... Ahh.. Det skulle sitta fint i min sönder stressade kropp.. Jag måste lära mig hur man slappnar av.. Humm.. svårt när jag vet vad som är på gång..

HJÄLP!!

Ovido - Quiz & Flashcards