Bluerose

Alla inlägg under juni 2011

Av Helena Häll - 9 juni 2011 18:45

Jag insåg att idag är en speciell dag för mycket! Jag kan nämligen börja räkna dagarna till många olika saker från idag...

Idag är det den 9juni vilket betyder att;

  • Det är exakt TRE månader kvar tills jag når en vändpunkt i livet, att fylla 25!
  • Idag är också den dagen då tar förmodligen mitt allra sista sommarlov från skolan.. Jag tänker inte plugga mer, eller ja såklart de halvåret som är kvar..
  • Idag är också dagen då jag inte tänker sätta min fot på högskolan på två och en halv månad!
  • Idag är också den dagen jag ska börja mitt nya sommarliv, önska mig lycka till!

Jag tror för övrigt att jag blivit totalt tokig då jag på fem dagar sett på fem fotbolls matcher! Herregud.. Vilket fotbollsfreak jag blivit, men ikul för idag vann de med 5-1..


Just nu kollar jag på ett program om extrema samlare och njuter till fullo, jag har tom en god lust att börja städa nu med en gång! Ni som känner mig vet exakt hur jag är, jag är en mästersamlare (fast till en mild grad gällande personerna i programmet) men herregud va jag är i lä här.. men shit va jag borde titta på sånna här program oftare! Hehe, då kanske det faktsikt händer något i mitt hem.. Är ju så skönt när man har rensat bort allt skräp! Får ta tag i det nu när jag är ledig! Men nu ska jag kolla klart på programmet och sen sussa för att upp och jobba imon!


Sov sött!

Av Helena Häll - 8 juni 2011 14:55

En av alla mycket rolig kommenter som vi haft i vår studiegrupp och idag ska den införlivas!    Vårt tydliga avslut består av en mycket efterlängtad middag på restaurang Kock & Bar! Mums! Detta har vi sett fram emot i flera veckor sen vi kläckte idén om det tydliga avslutet.. Och imon är det precis det, SLUT! Slut för terminen och sommarlov! Herregud! Helena ska ha sommarlov igen.. Hur har man det? Tur att jag ska jobba sen också annars hade jag aldrig överlevt!

Tänk att man kan ändra sig så i livet, jag minns mina sommarlov jag hade förr i tiden, när jag vägrade att jobba under sommrarna, jag såg det som min lediga tid från allt, idag tänker jag tvärtom, jag jobbar mer än gärna.. såklart jag vill vara ledig med, men förra året hade jag bara tre veckor semester och efter dem var jag rastlös och ville inget annat än att börja jobba igen!


Nu funderar jag över om jag ska lägga mig en stund och powernappa eller inte, det lutar åt inte, eftersom jag inte vet hur man gör det och jag kan ju inte komma försent till restaurangbesöket! För övrigt är anledningen att jag inte sovit ordentligt på tre JÄVLA nätter!! Jag håller på att utvecklas till en zombie snart tror ja..

Får försöka att hålla mig vaken genom att öva på vår presentation tills imon, en grisrosa powerpoint med knallblå text om vår aktivitetsdag kring myror! Risken är dock stor att jag somnar om jag börjar med detta! Jag gör något annat istället...

Punkt och Slut!

Av Helena Häll - 7 juni 2011 19:01

Herregud varför är jag så sinnessjukt trött?? Nu har jag ifs inte sovit ordentligt på två nätter.. jag kan verkligen sova längre, vet inte hur man gör.. men jag som älskar att sova.. sen idag har jag vart konstant hungrig och helt slut.. höll inte på att komma upp i morse.. jag var helt död verkligen.. jag behöver få en god natts sömn och en stor måltid, men maten ska jag ju iallafall få imon då jag ska ut och äta med min studiegrupp!! när jag tänker efter skulle jag nog behöva en hel smärre makeover just nu.. undra när jag ska kunna unna mig den.. kanske när skolan är slut.. 


Har annars haft en trevlig dag, en förmiddag med min underbara studiegrupp och en eftermiddag på jobbet.. Och nu är jag helt döende i soffan, kollandes på big bang theory.. herregud vilken rolig serie det är, underbar!  

Av Helena Häll - 6 juni 2011 16:52

VI svenskar känns rätt dåliga på att fira vår egna nationaldag, jag tror att många inte ens vet varför vi har nationaldag idag heller.,. För det slog nämligen mig idag att jag har ingen anning om varför vi faktiskt gör det.. Så varför är det 6juni vi firar och vad i helvete firar vi egentligen? Så vad gör man i sveriges moderna samhälle? man googlar på det givetvis!   


Så kontentan är;

Vi firar till minne av att Gustav Vasa blev kung och att 1809 regeringsform antogs just den 6juni.. Allvarligt? Skojar ni, är det bara det vi firar? Då hade vi ju kunnat införa fler nationaldagar om det bara var detta.. Mer helgdagar åt folket säger ja! En eloge till regingen iallafall som för några år sedan införde detta som en helgdag! Det tackar vi för televerket!

Av Helena Häll - 5 juni 2011 23:14

Är precis vad jag har haft.. även från bloggen lite.. Har haft fullt upp med massvis av saker de senaste dagarna från onsdag till idag söndag.. just nu känns det som min ledighet har bara sprungit iväg från mig.. men den kommer snart tillbaka då jag på torsdag slutar skolan för terminen, då börjar jobbandet lite sporadiskt och sen på allvar när alla andra går på semester.. hehe..


Uppdatering av långledigheten i korta drag:

Onsdag: Gud straffar vissa med det samma och Helena vaknar upp med en dunderförkylning och ska iväg och skriva tenta, tack för den! men jag hoppas av hela mitt hjärta att tentan gick vägen och att jag inte behöver skriva om den, jag vill dock inte ropa hej än, då straffas jag säkert med mer än en förkylning!!

På kvällen var det dags för tentafest! Tjoho, himla trevlig tillställning och första gången hoppade en av mina gäster ut genom fönstret! Ska vara första gången för allt! Även ska sägas att någon snäll människa flyttade upp min duschdrapperistång väldigt väldigt mycket högre upp än innan, så nu når jag den helt enkelt inte längre..


Torsdag: Gick runt munken med Sanne minns ja iallafall, för jag var totalt döende efteråt eftersom jag var så förkyld! Sedan på kvällen var ja med Emma o Vickan o Joni o Putte o Thomas.. Vi var på både twin och olerays..


Fredag: Var det dags för 25-års fest för en i mitt gäng! Hurra för Gusten! Det var sjukt roligt, jag älskar mitt underbara gäng.. Vad hade jag gjort utan er?  

Senare på natten hade jag en efterfest med några andra vänner och den kommer vi att minnas.. hmm.. jag ska inte nämna allt för mycket, men en smärre badbassäng försöktes installeras under mitt köksbord, fick även provduscha i alkohol, sen hade någon så snällt lagt min ena toffla i min grannes diskho, min granne hade efter kvällen inget vardagsrumsbord längre.. say no more! 


Lördag: Utgång med dans på Harrys! Väldigt mycket folk men en trevlig kväll.. Kvällens stora höjdpunkt var när vi träffade Davve och Ström utanför Pipes och bara på den timmen som vi hade ihop med dem så grät jag av skratt tre gånger och tappade även andan av skrattat några fler gånger och allt började med att Ström fick för sig att backa med sin cykel! Ni gjorde min kväll killar!


Söndag: Vart på tabergstopp och myst, sett på lite fotboll, solat, käkat hos mamma o pappa och sett bb-finalen! Grattis Simon! Men va ska man nu titta på på söndagskvällarna?


Snabb uppdate av en ledighet som känns som flera veckor lång.. imon är det röd dag men vi ska ändå börja med vårt skolarbete.. så borde nog sova nu!

God natt!

Ovido - Quiz & Flashcards