Bluerose

Alla inlägg under oktober 2011

Av Helena Häll - 11 oktober 2011 19:48

Nu har livet de senaste dagarna sprungit förbi sådär fort igen att jag knappt vet vad jag gjort eller hunnit med.. Kommit in i någon period där skolan är just nu dööötråkig speciellt de lektioner som vi haft denna veckan, en och samma föreläsare som är totalt värdelös.. idag sprang jag ner till pressbyrån på morgonen för att köpa en korsordtidning så jag kunde fördriva tiden på lektionen.. Det funkade faktiskt ganska bra!


Imon är det omtenta på alla 96blommor och jag har redan gett upp hoppet om att fixa tentan den här gången heller.. har så mycket annat att tänka på att jag orkar inte bry mig när jag inte har någon inspiration.. undra hur många gånger jag ska göra om den? hmm..

Av Helena Häll - 8 oktober 2011 14:41

Jag gick ifrån min senaste skriftligta tenta med huvudet högt och det kändes så sinnesjukt bra att det skrämde skiten ur mig, men varför vad jag nervös kan man ju undra.. Det kändes bra och resultatet blev jävligt bra!    52,5p av 60p möjliga poäng, det är mitt tredje bästa tentareultat någonsin under alla mina år på högskolan! Shit vad glad jag blev, helt fantastiskt underbart! Har jag räknat rätt så var jag på delad sjätteplats av alla som skrev tentan i klassen dvs ca:80 stycken typ.. Äntligen med gott samvete kan jag säga att jag inte helt misslyckats med mina naturkurser då jag faktiskt är naturlärare i grund och botten! Och på onsdag är det omtenta för dessa jävla blommor som jag mer än annat hatar! *kräk* och när ska jag plugga?


Idag - Födelsedagsmiddag och utgång

Imon - Ja, okej jag kanske skulle kunna plugga då, men det finns ju roligare saker att göra

På måndag - Träffa studiegruppen och ha studiegruppsmys och skriva teater.

På tisdag - åka och köpa min efterlängdade dubbelsäng!

och på onsdag är tentan.. SHIT! Aja.. det får gå som det går.. går ju göra om det igen annars.. hehe..

Av Helena Häll - 7 oktober 2011 13:28

Fuck, med min vanliga tur så har jag som vanligt (ALDRIG) städat hemma.. Och idag så ser ja att min vaktmästare har ringt mig under lektionen så i pausen så ringer ja upp och kollar vad han ville.. Hans första kommentar var -Jag är hemma hos dig nu och fixar lite..    FAN! Varför sa jag inte nej när han frågade om han fick gå i med huvudnyckel.. Jo, givetvis för att ja är lite smått paralyserad när han är här.. Aja, jag fick genast lite småpanik över att jag inte hade diskat eller bäddad eller så.. sen kom jag på.. SHIT, tänk om jag klivit ur mina trosor någonstans där de inte ska vara.. När jag kom hem insåg ja att så inte var fallet, det var enbart obäddat, odiskat och allmänt stökigt med flera flyttkartonger ouppackade.. FAN, att jag aldrig lär mig (tanke på historiken om disken i ugnen..)    Hahaha.. aja, jag får väl leva med att That´s me, take it or leave it.. Jag är bra på andra saker än att hålla städat för oväntade gäster! Men det som fixades denna gången var min taklampa i sovrummet och att dimern byttes ut mot en svichsknapp istället, eftersom det inte går ha dimer med lågenegrilampor.. Så nu kan jag äntligen efter en vecka ha lite lyse i sovrummet!    


Nu blir det nog en liten promenad om en stund.. Första på väldigt länge och nu kommer det ältas killar hela promenaden lång! Yes, underbart att ha tjejkompisar så man kan tjata hål i huvud på varandra!   

Av Helena Häll - 6 oktober 2011 16:36

Jag sket i paraplyet när jag skulle gå till skolan i morse med tanken att eh, det duggar bara lite och det gjorde verkligen bara.. små små stänk och jag som har fem minuter till skolan numer så gör det absolut ingenting! MEN, det finns ett stort MEN, jag hade ju inte riktigt räknat med att himmlen skulle öppna sig och det skulle börja totalt ösa ner!! jag kutade halva vägen hem, resten av vägen gick ja eftersom jag redan då hade insett att det inte gjorde någon skillnad eftersom jag var helt jävla dränkt! Var som jag hade badat med kläderna på, så fick ta av mig allt och hänga på tork och ta på mig myskläder och gosa upp mig i min nya härliga soffa! Idag valde jag att sitta i myshörnet på soffan och igår satt jag i devanen, imon får jag väl sitta i mitten av soffan för att väga upp och ha provat allt!


För övrigt har jag haft den största gnälldagen på riktigt länge.. Usch, jag känner mig som en riktig bitterfitta och det stör mig ännu mer, men jag har så ont i huvudet, magen och i ryggen och har sovit dåligt och är så konstant hungrig och sugen på allt i matväg jag kan komma åt idag!! En riktig skit dag men andra ord.. Jag drömmer mig bort en stund, hoppas att det hjälper!

Av Helena Häll - 5 oktober 2011 14:07

Iallafall inte i min lokala matbutik, för där handlar alla penisönärer mitt på dagen! Förlåt mig för detta men gud vad irriterande detta kan vara när jag själv ska ha EN JÄVLA VARA! De varken hör eller ser eller vet var de är.. jag skojjar inte idag var det en man som ställde hela korgen på rullbandet så expediten såg måttligt glad ut när hon fick plocka ur allt åt han, dessutom så fattade han inte hur han skulle betala och när han väl gjort det så hade han varor kvar i rullatorn han inte betalt.. *OMG* Tur att fröken Häll numer har ett långt tålamod med folk, men det hade inte hon i kassan som fick ett smärre sammanbrott..


Vad jag skulle handla var riven ost till min middag idag (ifall någon inte var med nu så förtydligar jag att; JAG LAGADE MIDDAG IDAG!!) Efter dock ha letat ihjäl mig efter ungformar och kastruller osv.. men allt hittades tillslut och middagen blev ris med kasslergratäng och en liten trevlig sallad! Sjukt gott vad det... Vaktmästaren var här en stund efter jag hade ätit och tyckte det luktade mycket gott efter min mat.. Hehe.. Han bockade av en av de tusen sakerna han ska göra i min lägenhet.. Han skulle byta packning på min kran i köket.. fast det slutade med att han bytte hela kranen istället.. Sen passade han på att hjälpa mig att möblera om till i eftermiddag då min nya soffa kommer!!! YES!! Dyr som fan men vad underbart det kommer bli.. en jättesoffa till Helena, ja tack!


Lyxmiddag ala Helena, för första gången i mitt nya kök!

 

Av Helena Häll - 4 oktober 2011 21:42

Behöver ja säga mer? Jag följde matchen på aftonbladets live uppdatering som jag brukar gör de flesta matcher.. På facebook är det tyst och jag inser att det går nog inte så bar för dem, slår över och min farhåga är konstaterad de ligger under med 4-1 sen 5-1.. herregud? Varför klappar de igenom nu och mot ett lag som Aik tänkte ja... tji fick ja, Hv tog sig samma och började göra mål, efter mål, efter mål... Matchen slutar efter full tid 7-7, helt sinnessjukt! vilken upphämtning av HV! På 5min gör de 5mål, hurra!! Sen det bästa, de vinner i förlängningen på straffar!!

TJALALALA HV71!! Aik kan inte känna sig så nöjda efter detta!

Av Helena Häll - 4 oktober 2011 19:50

Speciellt när fröken ifråga ska köpa en ny soffa.. Hmm.. Men det viktigaste är, jag är kär!! i soffan alltså.. Jag ska ha den, punkt och slut.. måste bara mäta så den får plats, men mitt ögonmått säger mig att den får plats.. men för en student är det dyrt både att flytta till stor, fin, central lägenhet och köpa en stor dyr soffa, men får väl gifta mig rikt.. hehe.. Tur att jag inte behöver betala den nya dubbelsängen som ska inhandlas.. eller betala badrummet som ska göras om, eller de andra sakerna som jag faktiskt ska få av hyresvärden.. eller ne inte dubbelsängen, den får jag av mamsen och pappsen!


Imorgon hoppas jag på en HELT ledig dag där jag får packa upp och ta det lungt i min egen takt och göra alla jag borde göra, typ boka besiktningstid för bilen, beställa soffan och framför allt packa upp alla mina flyttkartonger! Kvällen bästa hitintills, en kartong är helt och hållet uppackat! *GO HELENA!*


För en stund sen fick jag en glad överraskning, Outsiders började på kanal 5 ikväll igen, detta är ett av mina favoritprogram! Underbart att se alla människor och annourlunda beetenden och folks hobbys.. Mohaha.. idag hadlar det om människor som ser sig som djur, sk furries (att man är ett pälsdjur).. hmm..  mycket komiskt redan efter 10min.. Nu väntar 50min skrattade till innan jag förmodligen kommer somna som en stock..

Av Helena Häll - 3 oktober 2011 09:59

Jag kan verkligen inte sluta le, folk måste ju tro att jag är galen. Men jag är verkligen gråtfärdig av lycka, lycka över min nya lägenhet och lycka över de små sakerna i livet som man direkt märker skillnad på. Alla grannarna jag har hitintills mött har redan börjat heja på mig (vilket är ganska många på denna gården.. mina andra grannar hejade ju givetvis med men det var ju inte mer än 4-5st), Vaktmästaren är så trevlig och ska fixa och dona i min lägenhet, t.o.m personalen i Ica-butiken hejade så snällt på mig idag.. Kan man känna sig något annat än välkommen då??


Nu väntar uppackning av alla flyttkartonger och möblering på bästa sätt.. Jag funderar så det knakar över hur jag vill ha det. Jag vill ju verkligen få det så bra som möjligt.. Det som måste inhandlat så snart som möjligt är soffa och dubbelsäng! Sen behöver jag nog prioritera att hitta min antennsladd till TV:n.. Hoppas det bara ska funka som vanligt när jag kopplar in det, annars får vi ringa Micke i full panik.. hehe..


I eftermiddag har vi en lektion mellan 13-16.30 sen är vi ledig både tisdag och onsdag (om jag inte får hoppa in och jobba då, men det märker vi) Annars ska jag ta två lediga dagar till att njuta av att packa upp i lugn och ro och njuta av mitt nya hem där jag faktiskt älskar att spendera min tid..   

Ovido - Quiz & Flashcards