Bluerose

Alla inlägg den 15 oktober 2011

Av Helena Häll - 15 oktober 2011 12:24

Underbara helg.. Jag är i livets skede där jag bara älskar helgen! Få vara mig själv utan att behöva tänka på skolan och allt som ska göras i skolan.. Det börjar faktiskt kännas lite bättre nu.. Jag inser ju att det inte är så mycket kvar faktiskt! Snart ska jag ut på min sista praktik med, har hamnat på Råslätt (Jönköpings Ghetto) Men jag tycker det ska bli sååå kul! Jag längtar verkligen, fick tag på min handledare jag ska ha på praktiken i fredag så vi pratade en stund på telefon och hon var jättetrevlig!


Igår kväll var det vinprovning på programmet! Jättemysigt kväll var det! Några nya ansikten och några gamla och en massa massa vin!   Vi testade två vita, ett rött och ett rose vin. Smakade och gissade vilket vin som tillhörde vilken förklaring! Haha, bara jag tänker på vilka sjuka förklaringar det finns på vinerna så börjar ja garva.. Men jag hade alla rätt! Hurra! Duktiga mig! Frågan är då om det är massalkoholdrickning eller mina extremt bra smaklökar som gav mig full pott!   Anna och Ida hade även fixat ost, kex och lite marmelad och röror.. Satan i gatan vad gott det var.. Vi åt och åt och åt lite till.. Det blev knäpptyst när vi skulle börja äta och man hörde bara -Mmmm vad gott, med jämna mellanrum.


Ikväll ska det bli lördagsmys med mina egna grabbar, åh vad jag längtar efter detta, tycker så mycket om dom! Vi får se vad kvällen slutar.. Det vet man aldrig när man är med dem..  

Ovido - Quiz & Flashcards