Bluerose

Direktlänk till inlägg 27 oktober 2011

En torsdag fylld med gråt, handing och mat!

Av Helena Häll - 27 oktober 2011 21:51

Vilken jävla dag, fan vad skönt att det är Fredag och helg imon! Ska det fortsätta såhär så måste jag ha semster innan de 10veckor som återstår! Morgonen började med att jag blev väckt cirka två timmar tidigare än klockan skulle ringa, först smsade vikareförmedligen, sedan 5min efter de smsade jobbade och sedan 5min efter smsade comviq.. så precis när jag trodde att jag verkligen skulle somna om så kom nästa sms och tillslut var jag klar vaken och gav upp!!

När jag väl kom till skolan så hade vi lektion om barn och sorg och läraren berättare mycket döden och folk som avlidit och vänner till henne som avlidit, en sjukt jobbig föreläsning på det sättet att de gjorde en mycket berörd och många grät, så även jag.. jobbigt det där med döden! 


Efter skolans slut var det dags för stor handling med Louise och Sanne på Ica-Maxi.. Vi var INTE ensamma, fastd et kom vi på först när vi var där, det var ju löning idag insåg vi.. hehe..När jag kom hem var jag tvungen att laga mat och eftersom jag hade en pajdeg klar sen igår så fick de bli räkpaj med sallad idag med! Men idag kom jag ihåg att fotografera pajen! Bra där Helena!


Nu sitter jag uppkrupen i soffan och har kommat på Criminal Minds, ganska läskigt avsnitt faktiskt.. typiskt! Men men nu tittar jag på Fråga Olle-dokumentären som idag handlar om fetischer! Herregud, jag sitter och gapar som vanligt, vilka människor det finns!


 

Räkpaj ala Helena!



 

Kvällens middag!! Räkpaj med färsk timjan serveras med en fräsch salld med balsamvinäger!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helena Häll - 13 juni 2012 21:01


                    Özil?                                                    Nemo?     KOlla speciellt ögonen! Dagens lika som bär är Nemo från filmen hitta nemo och Mesut Özil, tysk fotbollsspelare! ...

Av Helena Häll - 7 juni 2012 19:13

Nu får jag skämmas igen, har gjort ett omedvetet uppehåll i mitt bloggande.. Jag fattar inte att de alltid ska komma förr eller senare! Jag måste verkligen rycka upp mig.. Vad får jag skylla på den här gången då? Jo jag har jobbat, jobbat och jobbat ...

Av Helena Häll - 16 maj 2012 19:35


that´s me! För idag har jag planterat hemma! Jag har planterat om mina tomater i en kruka där jag även målat en tomat och skrivit på! Sen har jag planterat jordgubbar, solrosor, svartöga och lite mer tomater (kärnor) och en avocadokärna med! Ja...

Av Helena Häll - 15 maj 2012 15:43

Jag känner lite av det just nu, att jag har tidsbrist i livet och vet inte riktigt när jag ska hinna med allt! Jag har så mycket uppbokat både på jobbet och privat och så mycket som inte hinns med eller får väljas bort! (typ som att blogga!) det har ...

Av Helena Häll - 30 april 2012 16:56

Jag skulle behöva gifta mig rikt för att kunna shoppa så mycket som jag skulle vilja.. Jag har inte gift mig rikt (än) men shoppat har jag gjort i helgen! Herregud! Jag har fyllt på min garderob med hur mycket som helst! Hurra va skojjigt det är! Man...

Ovido - Quiz & Flashcards