Bluerose

Alla inlägg den 8 september 2011

Av Helena Häll - 8 september 2011 21:30

Jag skrev i mitt förra inlägg att jag ska fira i dagarna tre nu när jag fyller år! Och nu snart är dag ett slut.. Har varit och ätit en mycket god middag på restaurang soya tillsammans med mina klasskompisar Emelie, Martina, Sanne, Josefine och Louise!! Tusen tack för en mycket trevlig kväll och för de underbara presenterna jag fick  


Vi började med en förrättssoppa, sedan åt vi en mongolisk bbq (dvs plockmat som de sedan steker åt än) och efter detta åt vi friterad banan och kaffe.. Det var verkligen jättegott men nu är jag så sinnessjukt mätt och känner mig friterad från insidan och ut.. Får nog dricka lite vatten innan jag somnar..



Av mina fina klasskompisar fick jag en ljusstake med ljus och sand, det är lycka på hög nivå för en smygpyroman! Tända ljus är en stor passion, så den presenten hamnade verkligen rätt, lika så den andra, KAFFE!! Jag dricker ju litervis med kaffe, just love it! Var lite kakor med, tro inte att ni får smaka på dom.. för lyckades lova att mina klasskompisar skulle få smaka på dem, sen när vi inviger min nya lägenhet!

   

Av Helena Häll - 8 september 2011 16:26

Tiden går så fort.. Jag hinner inte med att reflektera, dagarna och veckorna springer bara iväg.. inåg en annan sak idag när grannen var inne och drack kaffe att har jag tur så kan jag få nycklarna till min lägenhet och två och en halv vecka.. shit.. Lugn, en sak i taget Helena, nu börjar vi med en liten förtidig födelsedagsmiddag med tjejerna från studiegruppen C1 och C2 ikväll!! Imorgon blir de Födelsedags after work och på lördag lite födelsedagsfest!! Fyller man år har jag hört att man ska fira det i dagarna tre!!   


Men imorgon är jag 25.. (eller helt korrekt fyller jag 02.42 inatt) Jag kan inte annat än att känna en skräckblandad förtjusning över denna magiska gräns! Halvväg till 50 och 3gånger till så blir jag 100 (vilket ja planerar att minst bli)!


Men vad har jag åstadkommit egentligen?? Fast inser ju att jag har gjort ganska mycket med mitt liv och många jag pratat med säger att livet börjar vid 25, så det låter ju lovande.. Så imorgon mina damer och herrar så födds jag på nytt och börjar ett liv som 25-åring!   

Ovido - Quiz & Flashcards