Bluerose

Alla inlägg den 1 september 2011

Av Helena Häll - 1 september 2011 19:01

Ja, intala sig får man väl iallafall göra om att man är glad att hösten är här. Konstigt nog har jag för första gången i mitt liv redan i augusti kännt längtan efter julen.. Va fan är det för fel på mig då? Jag hatar ju vintern, visst är julen lite mysig men denna vinter som sträcker sig över nästan ett halvår med kilometervis med snö och slask! Usch! Men hösten kan vara mysig i början, då de börjar bli lite mer röset och man får tända ljus och mysa i soffan!

Och denna september kommer bli slutet på en fyra och ett halvt års lång era i mitt liv! Jag fick nämligen reda på idag att jag blir av med min lägenhet redan den första oktober, vilket gör mig döööölycklig! Jag slipper betala dubbla hyror, yes!!

Det är även denna höstmånad då jag går in i ett nytt skede i mitt liv, att fylla 25! En milstolpe åldermässigt.. Nu kan livet börja!!

Så kontentan:

9 dagar kvar till födelsedagen (9sep)   

30 dagar kvar till flytten (1okt)   

Av Helena Häll - 1 september 2011 12:28

Solen skiner in genom det öppna fönstret..

På tv:n visas friidrotts-VM..

I handen finns en nybryggd kopp kaffe..

Utanför har byggarbetarna lunchpaus = tyst och lugnt och skönt!

Det är livsnjutning för mig!   

Ovido - Quiz & Flashcards