Bluerose

Alla inlägg under maj 2011

Av Helena Häll - 24 maj 2011 12:10

Insikter: Vad vore livet utan insikter, speciellt kring ens liv och hur man lever det. Vad är det som gör att man plötsligt får de där insikterna om hur någonting är eller inte är. Jag tror att man ofta tänker för mycket kring saker eller i gengäld tänker för lite om saker. varför finns aldrig mellantinget där emellan?


Insekter: Ja idag har vi spenderat en förmiddag på en förskola och haft aktivitesdag om myror.. Nu är jag helt slut efter detta och skulle behöva en powernap, men tror minsann att en liten sten har lättat från mitt hjärta.. nu är det tentan som ska genomföras och några exkursioner och en redovisning sen är det sommarlov!!


Inspiration: Ne, tyvärr den har inte innefunnit sig ännu.. jag vet inte hur jag ska få den att komma tillbaka riktigt.. Känner mig som en överkörd platt groda inspirationsmässigt.. Ge mig inspiration nu! Muta mig gärna med något roligt! Gör vad som helst för att jag ska klara denna tentan nu!


Tror minsann att jag ska gå och sova lite och kanske läsa något annat än min kurslitteratur! Vidare information om plugget kommer senare, om jag inte somnar för natten nu vill säga   

Av Helena Häll - 23 maj 2011 16:03

Det började som ett skämt och utvecklade sig till en omrösning av Jönköpings bästa dubbeltoalett.. men visst är det ett faktum som stämmer att eftersom vi tjejer nästan alltid kissar i flock så bidrar det till en hållbar utevckling! Vi är effektiva och hinner ofta diskutera både det en och det andra även fast vi kissar samtidigt och inte efter varandra. Denna diskussion är nog en av de få vettiga grejerna som ens har sagt idag, vi har haft dötrist lektion och jag har mer och mer börjat få panik över min totala olust att ta tag i något! Inatt passade jag på sova ikapp mig lite efter helgen men ointresset och olusten är enorm! Men jag måste ju! Jag skulle behöva en morot för att få lite inspiration och jag vet vad jag skulle vilja ha också.. men omöjligheten att få de jag vill ha gör att lusten försvinner ännu mer.. Både idag och igår har jag kommit på mig själv att bara sitta och stirra rakt fram utan varken mening eller mål med det..


Men nu är det bara tre veckor kvar i skolan och jag vet mycket väl att de två sista veckorna har vi bara en tenta och en redovisning så egentligen är det bara en helvetesvecka kvar och det är denna.. och egentligen är det bara fyra dagar kvar av veckan och på fredag ska vi inte ens gå i skolan men jag ska åka och jobba en heldag då istället.. Så vad är det kvar? egentligen ingenting men jag orkar inte mer nu! Det har tagit stop, totalt stop.. jag kräks på alla naturvetenskapliga begrepp men ska försöka hålla humöret uppe ändå jag vet att jag får igen det om jag gör det!! insåg att det är endast 4 schemalagda skoldagar kvar på tre veckor.. haha.. Helena ta dig samman för helvete!

Av Helena Häll - 22 maj 2011 21:04

Söndagkväll och regnet bara öser ner.. Hur kul är det på en skala? Oinspirationen är så hög att det är skrämmande, inte har jag lust att ta tag i varken, plugg, disk eller något liknande! Och inte nog med att sommaren är på gång så det är ju fortfarande ljust hela kvällen, vilket gör det svårare att ställa sig in till att somna. Förhoppningvis kanske jag kommer kunna somna ändå då jag inatt inte sovit särkillt mycket alls..


Ne nu lägger ja ner för ikväll, de går inte i många knop just nu...

Nu tar vi nya tag för en ny vecka!


Av Helena Häll - 21 maj 2011 13:55

Bullshit!! Allt sånt är alltid bullshit! För några år sedan skulle jorden gå under på min födelsedag, den ni! Visade sig dock att det bara var någon enstaka dator som krachade.. och min födelsedag pågick som vanligt!


Men vet inte om jag utnyttjat denna "sista" dag på jorden till fullo här än, jag har nämligen plockat undan hemma, tvättat, vikt tvätt och bäddat rent... Och gått en promenad på en och halv timme, bland annat runt munksjön för fjärde dagen i rad! Bra jobbat!! Ska fortsätta med att plugga, diska och dammsuga (om jag orkar..)


Ikväll ska jag hem och äta hos mor o far sedan vidare till en kompis som bor nästan granne med mamma o pappa och efter detta blir utgång a la Harrys! Yiiiha! Nu funderar ja fasen på om jag ska powernapa en 30min innan jag tar tag i livet igen!


Ha en fortsatt trevlig lördag!

Av Helena Häll - 20 maj 2011 17:08

Någon gång måste väl den bittra sanningen komma fram vad vi egentligen gör i skolan.. Igår gick vi en hinderbana i en buske och idag så har vi först och främst haft auktion på killar.. Eller iallafall på en kille (en i vår manliga klasskompis fotbollslag) Vi började med han iallafall, han gick till högsbjudande Sanne för 201kr.. Hahaha.. Sen ska vi auktionera ut resten av fotbollslaget efter vi har fått vår lön, ska bli mycket trevligt    Har redan en tanken på vem jag ska satsa mina pengar på.. Hahaha..


Men vi har inte bara auktionerat ut fotbollskillar vi har även haft litteratursemenarium där jag en minut innan semenariet kläcker den roligaste kommentaren... -Hallå, Har någon läst boken? Hahha.. Bra jobbat Helena! (läraren hade dock inte kommit än ska tilläggas) Och det visade sig sen att det inte var någon som hade läst hela boken heller... Vi har faktiskt varit lite viktiga med, vi har faktiskt experimenterat hela eftermiddagen med.. Var väl inte det roligaste jag gjort idag ska väl tilläggas..


Nu får vi se vad kvällen har att erbjuda, ska nog fira in helgen då solen faktiskt har kommit tillbaka till oss! Måste städa och plugga med.. undra hur de kommer gå?! Och som det sista som ska tilläggas så har jag legat i solen och skrivit detta så eventuella stavfel och glömda ord el bokstäver får ni ta med en nypa salt då jag inte har sett vad jag skrivit och dessutom haft ett uppehåll mitt i för att prata med min granne som kom förbi!


Ha en fortsatt trevlig helg alla underbara!   

Av Helena Häll - 19 maj 2011 17:21

Japp, visst låter man extremt händig när man kan stoltsera med att man faktiskt idag har täljt sin egen visselpipa! Och den tjöt med.. så det så! Lite coolt var det minsann när man fattade hur man skulle göra! Annars idag har vi haft terränglek i stadsparken och över halva passet så regnar det.. Det stör mig väl egentligen inte bara att allt blir så satans blött och man kan inte välja vad man ska göra i regnet.. utan vi har lekt lekar och (lova att inte skratta nu..) gått en hinderbana i en jävla rododendronbuske!! Hahaha.. Men vad gör man inte för att bli förskollärare!? 


För övrigt är jag inne i en bra period där jag gärna går ut och går, helst varje dag! Hurra för mig! Bara att jag helst gör det ihop med någon annan! Och idag ska ja inte bryta mönstret, dock blir det nog bara ett varv runt sjön idag! Men nu väntar Emma Nilsson på min närvaro och sällskap runt sjön!


Have a nice day!

Av Helena Häll - 18 maj 2011 19:37

Klockan är tjugo i åtta och jag är jättetrött! Såå skönt att känna detta! Fast jag kan slå vad om att när jag väl ska sussa sen så kommer jag inte kunna somna alls.. Jag måste hitta nog ta mig ett tidsförtriv att somna med idag så jag inte grubblar för mycket över allt.. har nog haft en sån där grubbeldag överlag idag! Hatar de dagarna.. varför finns dom alls? Kan man inte bara sluta grubbla?


För övrigt kollar jag just nu på programmet fyra bröllop.. Hon som gifter sig idag, gifter sig med en afrikan och de har ett afrikant bröllop.. herregud, vilket jävla drag! Tänk att få gå på ett sånt någon gång..


Dagens lärdom är idag: Kassler kan bara vara i frysen i max tre månader innan den är för gammal!! Jaha.. Kanske bör rensa frysen i helgen!  


Av Helena Häll - 18 maj 2011 15:30

Var en ledig dag mitt i veckan! Vardagsledig är en lyx få förunnat men var precis vad jag behövde både för kropp och själ! Igår låg jag nerbäddad i soffan hela kvällen med halsont och huvudvärk och visst har jag sovit dåligt inatt med men fick ändå sova ut idag och det var extremt skönt!


Vad jag skulle behövt göra idag var; städa, diska och framför allt pluggat!

Vad jag har gjort idag: ätit god lunch med mamma på Emma och Damirs ställe! Mums! De har fantastisk god mat och nyttig! i like a lot!   

Sen har jag gått ett varv runt munken med Elin och hund och pratat minnen från den förgågna helgen där vi sågs ungefär 10min innan vi lyckades tappa bort varandra! Tänk så det kan bli ibland! Nu inväntar jag en av mina Emma-kompisar som även hon ville gå ett varv runt munken så får nog pallra mig ut ett varv till sen! Men jag klagar inte, jag får ju motion! Undra när jag hade tänkt ta tag i storstädningen som behövs hemma hos mig?! Pluggandet får gå i första hand nu eftersom vi på fredag har litteratur semenarie.. Åhh.. suck.. Åhh.. suck.. Åhh.. suck.. Åhh.. YES!! Nu tar vi tag i pluggandet tills Emma dyker upp!!


Tjipp o hej leverpastej!

Ovido - Quiz & Flashcards