Bluerose

Alla inlägg den 24 maj 2011

Av Helena Häll - 24 maj 2011 16:59

Nu har jag gjort det jag vet att jag är sämst i välrden på.. tagit en powernap! Jag vet allvarligt inte hur man gör det.. Jag kan inte "bara" sov en 15 eller 30 min utan jag sover alltid i flera timmar, vilket är skit skönt! Men kan bli lite jobbigt på kvällen sen.. Idag har jag dock BARA sovit 3timmar, men vad det var behövligt, har sovit mycket dåligt inatt (igen) och haft en förmiddag med mycket press och prestationsångest inblandad så de där timmarna gjorde susen!


När jag hade sovit klart var jag ju tvungen att äta något då jag inte gjort de när jag kom hem utan satt visst vid datorn och snackade både med den ena och den andra tills jag somnade! Så Helena slut som en urblåst ballong lyckas trolla fram lite sol men sätter sig ändå i bilen och åker bort till willys för att fylla matlådan för imon! De bygger visst om på Willys och jag snurrar runt som en yr höna där inne.. Shit jag med världens lokalsinne går vilse i en mataffär.. hahaha.. men när jag väl hade gått runt i alla gångar och letat efter de jag ville ha så hittade jag ut utan problem.. Pallrar mig bort till ett av mina favvoställen, Cicki Ma Ma.. Jag äter de rätt sällan men gud va gott det är när man väl äter denna underbara kycklingtallrik sen!


Nu ska jag ta tag i Patricks tips och lägga undan böckerna och ta mig en njutbar kopp kaffe, denna kopp har jag längtat efter hela dagen! Det ska bli underbart! Sen jävlar ska det pluggas ekologiska begrepp, fåglar och insekter!!

Av Helena Häll - 24 maj 2011 12:10

Insikter: Vad vore livet utan insikter, speciellt kring ens liv och hur man lever det. Vad är det som gör att man plötsligt får de där insikterna om hur någonting är eller inte är. Jag tror att man ofta tänker för mycket kring saker eller i gengäld tänker för lite om saker. varför finns aldrig mellantinget där emellan?


Insekter: Ja idag har vi spenderat en förmiddag på en förskola och haft aktivitesdag om myror.. Nu är jag helt slut efter detta och skulle behöva en powernap, men tror minsann att en liten sten har lättat från mitt hjärta.. nu är det tentan som ska genomföras och några exkursioner och en redovisning sen är det sommarlov!!


Inspiration: Ne, tyvärr den har inte innefunnit sig ännu.. jag vet inte hur jag ska få den att komma tillbaka riktigt.. Känner mig som en överkörd platt groda inspirationsmässigt.. Ge mig inspiration nu! Muta mig gärna med något roligt! Gör vad som helst för att jag ska klara denna tentan nu!


Tror minsann att jag ska gå och sova lite och kanske läsa något annat än min kurslitteratur! Vidare information om plugget kommer senare, om jag inte somnar för natten nu vill säga   

Ovido - Quiz & Flashcards