Bluerose

Alla inlägg den 25 december 2011

Av Helena Häll - 25 december 2011 13:34

Eller.. ja jo.. julkänslan är det inte och idag är det som vilken söndag som helst förutom en sak! JAg ska dricka alkohol ikväll, vilket inte hör till vanligheterna på en söndag!    Idag har jag haft sovmorgon sen har jag förtillfället tvättid, julstämmningen är på topp med andra ord! Hehe..


Igår var det julafton och jag vaknade upp hos mamma och pappa som vanligt men inte av Jussi Björlings O helga natt som jag brukar göra utan av dammsugaren.. YES, då vet man att man är hemma.. Jämfört med mig städar mina föräldrar jämt.. kan det bero på att jag knappt aldrig städar kanske?   Men men sen bar det iväg till min kusin Linda och hennes tre barn! Där sammalades även min farbror, min farmor och min andra kusin Daniel men även Kerstin som har bott granne med mina kusiner sen de var små.. och det har blivit tradition att hon alltid firar med oss också! Och för andra året irad fattades min kusin Johan.. Den lilla globtrotten som alltid är ute och far, iår vart han i Dubai och vi fick önska god jul via skype till han istället! Fast egentligen bor han förtillfället i Indien! Hmm.. Vi åt, åt och åt och kollade på Kalle och så kom tomten med! Så härligt att se gläjden i barnens ögon när de får paket! Jag blev utan paket.. men lite pengar har jag fått både av farmor o mormor.. men det är ju mer kuvert och inga paket! I paketleken fick jag inga paket iår heller.. bara för min kusin alltid ser till att jag inte får de.. men han fick inte några heller.. hehe.. Efter all paketutdelning var det dags att åka hem till mina föräldrar igen och äta lite till... spela en omgång spel sen kolla på den ultimata julfilmen som ger en lycka in i hjärtat, LOVE ACTUALLY!!   Jag älskar verkligen den filmen, kan se den om och om igen!! Sen var det dags att åka hem och säga tack och godnatt! 


Idag väntas det traditionella firandet av Svante (som egentligen fyller på tisdag) men som de senaste åren haft sin födelsedagsfest på juldagen! Weii! Ska bli himla trevligt, iår blir det hatt-tema! Vad gör vi?? NU KÖR VI!!!


Dagens namnsdag: Detta evenmang är numer slut i min blogg men måste påpeka att idag har INGEN namnsdag! Inte en jävla människa har namnsdag idag! Undra om detta är den enda dagen på året det är så?

Ovido - Quiz & Flashcards