Bluerose

Alla inlägg den 23 december 2011

Av Helena Häll - 23 december 2011 09:56

Idag är det redan dan före dopparedan.. jesus va tiden går fort.. (haha komiskt att jag inte insåg min passande ordval fören efter jag skrivit det.. haha) I vilket fall.. julkänslan är som bortblåst iår igen.. Hmm.. Förra året hade vi åtminstånde snö i vår lilla stad, nu har vi inte ens det.. jag har inte ens en gran iår bara för jag inte hittar mitt julgranspynt i källare efter flytten.. får nog rensa den där förrådet någon dag! De senaste dagarna har jag gjort andra saker som inte bättrar på julkänslan det heller.. jag har SHOPPAT!! Gud vad lycklig man kan bli av lite shopping, det lindrar varenda lite själ!

Och nu mina damer och herrar är PIKARNA slut till Fröken Häll efter att ha bott hemifrån i sex år har jag äntligen köpt mig ett ordentligt soffbord! Herregud, jag kan knappt tro det själv.. Soffbord är inte mig grej men uppenbarligen överraskar jag ibland! Varför är soffbord en sån grej som väcker så mycket känslor?? Nästan alla mina vänner påpekar och pikar mig för detta varje gång de är hemma här.. men nu.. nu är det slut på det! Det blev dessutom en matta på köpet med! Go 20% rabatt på IKEA!

 

Fan det blev ganska snyggt ändå!  


Idag väntar mer skriveri av reflektion/diskussions delen sen i eftermiddag/kväll blir det hemfärd till mina föräldrar för översovande traditioner! Enda natten på hela året jag sover hemma hos mamma o pappa.. hehe.. imon kväll åker jag hem igen.. för att förtydliga så bor jag 10min gångavstånd från mina föräldrar och 3min med bilen och får sova antingen i bäddsoffa eller i brosans säng.. och här hemma har jag en dubbelsäng bara till mig själv.. Det är ganska skönt att sova hemma då!  


Dagens namnsdag: Guess?? Adam givetvis! Idag och imon vet väl alla vilka som har namnsdag! Hehe.. Även drottning Silvias födelsedag med.. Grattis gamling! (höhö)..


Dagens önskan: Att dagen blir produktiv! 

Ovido - Quiz & Flashcards