Bluerose

Alla inlägg den 13 december 2011

Av Helena Häll - 13 december 2011 17:03

Och så kom luciadagen det här året också.. men tyvärr har jag varken lucia eller julkänsla.. Hoppas på att bättra på denna lite ikväll då vi ska gå och se studenternas luciatåg i sofiakyrkan, tror det kommer bli toppen! Jag får nog börja lyssna på lite mer julmusik för att få stämmningen och hämta upp granen från källaren, men... var fan är mitt julgranspynt? Jag minns att jag och mamma packade ner det på gräshagen men nu vet jag inte vad det tagit vägen alls.. jag måste nog tyvärr inventera halva källar förrådet om jag ska hitta det, men det får det vara värt! Mer julkänsla till Helena! För att bättra på det lite iallafall har jag gjort en liten egen ljuskalender, för varje ny dag tänds ytterligare ett nytt ljus, funderar på om jag ska sätta siffror på ljuskopparna med.. Men det får bli nästa års projekt såfall..

 

Förövrigt har jag idag igen gått runt munken, (chockas snart av mig själv!) Vad har det tagit åt mig? Men idag har vi kämpat oss runt sjön verkligen, det har blåst och ösregnat hela vägen runt och mina skor var som svampbob när jag kom hem, BUT I DID IT!   Förkyldningen börjar bli bättre men för SJÄTTE jävla dagen irad har jag haft näseblod igen.. herregud, att jag inte töms på blod snart är ju under! Jag kanske är halvvampyr, who knows? Jag kommer jubla om jag slipper näsblodet imon..


Idag är också ett firandets dag!! Hipp Hipp Hurra för idag har jag haft min SISTA LEKTION på högskolan!! WEEEIII!!! Helt otroligt är det att det gått ett år, nu återstår en opponering och en redovisning i januari, men innan jul ska vi bara lämna in b-uppsatsen och den går framåt den med!  


Dagens namnsdag: Lucia (givetvis?! Men heter någon verkligen det??)


Dagens önskan: Får väl bli att jag blir av med mitt dagliga forsande näsblod!!

Ovido - Quiz & Flashcards