Bluerose

Alla inlägg under augusti 2011

Av Helena Häll - 21 augusti 2011 21:14

Det var en gammal klasskompis som skojade om de, att varje gång han kom hem från en kräftskiva så hade han alltid så himlans ont i huvudet dagen efter. Detta berodde ju givetvis på att vi inte tål kräftorna och har absolut inget med mängden alkohol vi intar   


Igår var kräftskivekvällen för detta året och hej va trevligt det var, bara under middagen grät jag av skratt fler än en gång. Hade Damir och Cus som bordsgrannar så middagen var räddad bara där! Vi hade en toppen kväll fylld med 12kilo kräftor (helvete vad de stod en upp i halsen sen) Men de gick ner allihopa! Tur att man bara äter dem en gång om året.. Idag är dock händerna fulla med små svidande skärsår från kräftorna och huvudet har dunkande huvudvärk från alla snapsar och vin (eller var de skaldjursallergin?!  )


Imon börjar skolan igen och jag har lovat mig själv att nu börjar mitt nya liv, en nytt kapitel i mitt liv ska formas de närmsta månanderna då de händer flera stora händelser i mitt liv! Nu ska jag sova lite så jag är piggare imon (förhoppningsvis)


Godnatt min skatt!

Av Helena Häll - 20 augusti 2011 16:21

Jag ska ju flytta den 1okt och har insett att det är bäst att redan nu börja rensa och kasta saker, för på måndag börjar skolan igen och bara under de första fyra veckorna har jag TVÅ tentor så då får man passa på när man kan! Mamma har varit här och hjälpt till och plockat ihop lite saker för loppis.. Lägger evetuellt ut lite saker här eller på blocket för försäljning!


För övrigt så är jag ju väldigt svag för skor (som många vet som känenr mig) och har alltid sagt att nästa gång jag flyttar så ska jag räkna alla, verkligen alla mina skor!! När jag flyttade hemifrån -06 så hade jag 25par skor, idag när jag räknade lite snabbt BARA skorna som står i hallen (dvs de jag använder förtillfället) så har jag bara 17par i hallen!!! Hoppsan..  


Ikväll är det kräftskiva som gäller så jag måste nu angagera mig i att göra klart mina pajer inför kvällen! Sen har jaf turen att få åka med Isabelle och Damir så några glas vin ska nog slinka ner till kräfterna, är välbehövligt efter en produktiv dag! 

Av Helena Häll - 18 augusti 2011 21:14

Bio stod på programmet ikväll tillsammans med Jessica, Jenny och Anna! Innan bion var det tacomiddag hos Jessica, tänk vilken torsdagslyx! För att gå tillbaka till bion så kan jag säga att jag grät och grät och grät av SKRATT!!! Den var så fantastiskt rolig att jag har ont i magen av allt garv! Var längesen jag hade en sån underhållning av att gå på bio! Kan verkligen rekomendera denna komedi!   

Jag går fortfarande runt och fnissar åt filmen!


   

Av Helena Häll - 17 augusti 2011 19:58

Mitt liv har de senaste kunnat beskrivas i färger, speciellt den senaste veckan.. Den har tamefan bara varit grått, grått och grått!! Idag har det iallafall varit både svart och vitt.. Svart få sägas vara när jag fick reda på att en gammal klasskompis från låg- och mellanstadiet dött och vitt får sägas vara att jag skrivit på mina papper om att få flytta! Yehaaa!!! En mycket tung sten har idag släppt från mitt hjärta angående mitt boende!!   

Av Helena Häll - 16 augusti 2011 16:02

Imon gäller det! Pennan ska glöda in mitt namn in i pappret!   

Av Helena Häll - 14 augusti 2011 21:39

Ett mycket stort grattis till min kusin Daniel som vunnit Norrporten Open 2011!!


http://www.durra.se/wp/?p=11716


Av Helena Häll - 14 augusti 2011 16:16

Jag har varit uppe på vinden (ihop med grannen givetvis).. någon dumjävel hade låst dörren så kvinnan utan nycklar (dvs jag!) kom inte in på vinden utan min granne Martin så jag passade på att ta med han upp på vinden så ingen av mina psykgrannar gömt sig där uppe! Vi hittade konstigt nog ett par nycklar uppe på vinden, hängandes på väggen inne i mitt förråd.. mycket mystiskt minsann.. ingen av oss kunde fatta vad de gick någonstans!


Nu sitter jag iallafall uppkrypen i soffan med min gosefilt och min VHS-film  

En film jag vart sugen på att se i flera veckor.. En prinsessas dagbok!

Till min glädje hittade ja den efter bara 5min på vinden! Hurra! Nu är det feelgood-time med en underbar tjejfilm!  


   

Av Helena Häll - 14 augusti 2011 08:48

Jag har verkligen noll inspration för blogga just nu.. Jag vet inte vad det är men ska försöka hitta på lite roliga saker som man kan skriva om, annars är det vardagsrytmen som bara går och går.. Jag jobbar en vecka till innan det är dags för att börja skolan igen! Sen är det 5månader kvar i skolan!!! Hurra!!

Det är inte bara examensdagen som nedräknas till.. Idag är det 12dagar kvar till löning! Äntligen, verkligen!  

Det är även ynka 26dagar kvar till födelsedagen.. Jag fyller det största man kan ha fyllt i mitt korta liv.. JAg fyller en milstolpe i livet, det ör ynka 26dagar tills jag fyller 25år! Herregud! 

Ovido - Quiz & Flashcards