Bluerose

Alla inlägg den 22 augusti 2011

Av Helena Häll - 22 augusti 2011 18:21

Idag har vi haft vår första lektion i skolan för denna termin och börja med besked är väl det bästa och det har vi verkligen! Mycket förvirrad föreläsning där hela en världsbild har rubbats i tron på vad som är vad.. Vår lärare har haft en föreläsning om fröspridning och vad som är vad angående frön, frukt och nötter.. Hmm... Det var här de blev ändring i min ordning då hon påstod att vetenskapligt sätt så är både tomat, gurka, apelsin och banan bär och solrosfrön är nötter och  päron och äpplen som skenfrukter dvs de klassas som "falska frukter" eftersom de i botten inte är några frukter alls.. Den ni! Snacka om att ändra världsbilden i att allt inte är det man tror att det är!


Efter skolan var jag och Sanne duktiga och gick runt munken och jag är nu helt slut och hade bokat tvättid och klockan är halv sju och jag känner panik över att tvätta så här sent, så vad staffas jag med.. Jo, givetvis att mina korkade grannar inte kan respektera en tvättid igen och jag får ännu mer panik över att jag inte har några rena kläder! Såååå jävla skönt att slippa detta dårhus snart! Jag kan inte vara lyckligare över detta!

Ovido - Quiz & Flashcards