Bluerose

Alla inlägg under januari 2011

Av Helena Häll - 10 januari 2011 19:39

Min pappa fyller 57! Ett stort grattis till världens bästa pappa! Jag gav han lotter igår och håller tummarna att han ska vinna massa pengar och kan ge mig lite i present nu när jag ska bli student.. Hmm.. Kollade över mitt schema idag, jag vet inte riktigt hur jag ska få ihop och jobba samtidigt när jag ska vara i skolan massvis.. minst 4dagar i veckan! Bajs.. Ska fundera över detta pengaproblem ett tag!


Sen är detta dagen då jag löste upp mitt träningskort! AHH! Nu väntar ett år av träning och framförallt träningsvärk.. Jag var på gymmet idag och tränade och just nu känner ja som att det kommer kännas imon! Men nu jävla ska jag banne mig utnyttja mitt träningskort!   


Nu sitter jag och som vanligt skrattar till "halv åtta hos mig"! Underbart program! Efter de väntar familjen annorlunda och CSI, yei! Vilken tv kväll!

Av Helena Häll - 8 januari 2011 13:57

Ja, den senaste tiden har jag inte haft något och blogga om, så har det verkligen kännts.. Inte för det inte har hänt saker, för det har det, men allt har kännts så vardagligt och bara flytit förbi obemärkt! Jag har jobbat på som vanligt.. Jobbat lite eller väldigt mycket denna veckan för att få ihop mina timmar eftersom jag numer är timvikare istället för månadsanställd. Snart börjar skolan.. på måndag är det bara två veckor kvar.. ojoj.. tiden går fort, men det ska nog gå bra tror ja.. Jag har ju Johans lillasyster som ska plugga samma som mig! 

Igår var det fredag och jag hade en liten förfest men emma och magnus, men va kul vi hade.. elller ja mina grannar joni och leif var här med.. så de ska väl räknas med men de var aldrig med ute! Shit va kul vi hade och så var vi på Harrys av alla ställen där har jag inte varit sen i oktober och dessutom på en fredag! Men jag träffade en del kända ansikten ändå!

Idag får vi se vad som händer och sker, morgonen har inte gått i många knop, tv:n visar skidor då betyder det ju att Helena inte lyfter rumpan särkillt ofta ur soffan! Haha.. Imon är dessutom upplösningen av tour de ski! weii!

Av Helena Häll - 3 januari 2011 20:42

För att sammanfatta det föregående året med en liten lista så kommer den här!


1. Jag har äntligen vid 24års ålder tagit mitt KÖRKORT! Detta är en enormt stor bedrift, ones in a lifetime förhoppningvis med!


2. Jag har köpt mig en egen bil, min älskade lilla groda! Gud vad jag är stolt över den och den har gjort mitt liv så mycket enklare! Helena har blivit äckligt bekväm!


3. Mina älskade och närmsta vänner, ni vet vilka ni är! Stort tack till alla vänner som funnist där för mig både i motgångar och medvind!   


4. Att jag har fått jobba ett helt år på en fantastiskt jobb som är så fruktansvärt underbart och lärorikt! Det är med sorg i hjärtat jag kommer lämna er!


5. Att jag överlevt mitt första år som singel! Yeii och Yahoo, Nu kört vi hårt några år till eller hur mina älskade tjejer! (en ung, en gammal, och en jävligt snygg! Mohaha!)

Av Helena Häll - 2 januari 2011 10:37

Nu är det nytt år och nya möjligheter! Årets första dag var igår och det finns alltid två saker som är säkra denna dagen. Helena är bakfull.. usch och fy för igår! Men jag fick lite stöd av min granne som han också var inte så pigg.. Hehe.. Vi käkade pizza och var osociala, men fy vad härligt det va att bara vara! Det andra som är säkert är att en av mina mostrar fyller år den 1januari och igår fyllde hon 60år! Hurra och grattis! Vi sjöng mycket fint för henne i telefon vid 10 över tolv i fredgas natt!


Nyårsfirande i fredags var super kul! Vi var hemma hos mina bästa vänner Johan och Cattis och åt en tre rätters middag och drack gott vin och en hel del annat gott med! Vi var tolv personer och det var mycket trevligt och roligt! Det får vi göra om oftare! Jag är så lycklig ihop med dom!   


Sammanfattning av 2010 ska funderas över, lovar att lägga upp topp 5 lista av vad som ska minnas i mitt liv under 2010! nr 1 och nr 2 är redan självklara men ska fundera hårt över det andra!


Idag tänkte jag förövrigt städa, oh my god vad det har sett ut här hemma, men har redan börjat plocka lite och det är redan en stor förändring! Bra jobbat Helena!

Ovido - Quiz & Flashcards