Bluerose

Alla inlägg den 17 september 2010

Av Helena Häll - 17 september 2010 23:31

Jag kom iväg till bio mörkret! Underbart mysigt! Jag, Vickan, Johan och Svante var först och åt gott på Pallas Athena! Mums! 

Sedan var vi på SALT på bio! Den var riktigt bra, väldigt spännande och det bästa av allt var att den inte var förutsägbar, man visste aldrig vem som egentligen var vem och var de kom ifrån och vems sida de stod på.. Vad rörigt det lät    men lite rörigt var det men det gick och hänga med lätt! Mycket sevärd film och Angelina Jolie är ju så sjukt snygg och sexig! Hon spelar en spion och filmen handlar om rivaliteten mellan världens två största världsmakter, Ryssland och USA...


Annars har kvällen var fylld av mycket skratt och god mat, trevligt sällskap och givetvis en bra biofilm.. Jag har inte varit så här glad och harmonisk på hela veckan så ett stort tack till Vickan, Johan och Svante för ni förgyllt min kväll!!  

   


Av Helena Häll - 17 september 2010 18:31

Hmm.. slog mig precis på tal om något helt annat, ska man särskriva förtids rösta eller ska man skriva ihop det, förtidsröstat... någon som vet? Aja, hehe.. Jag har iallafall röstat i förtid idag! Yeeha! Duktiga mig! Men det beror ju på att jag inte vet när jag kommer hem på söndag eftersom jag ska till Västervik och ska fira Sofie! Skönt att ha det gjort iallafall, men jag funderar alltid på hur man faktiskt kan garantera att just min röst blir räknad, eller ja egentligen allas röster.. någon stans måste de ju finnas röster som inte räknade! Det är jag helt övertygad om!! Känns faktsikt väldigt skönt att ha röstat idag men jag känner mig lite nedslagen ändå eftersom jag tror att idioterna till alliansen kommer fortsätta att få bestämma.. Jävla skit, som ni nog har räknat ut har jag röstat röd/grönt.. dock lite klyven där med, vill ju inte ha Mona Salin som statdsminister tror ja.. Åh andra sidan, den allra STÖRSTA IDIOTEN ÄR VÅR SKOLMINISTER!!! Gud va jag irriterar mig på den mannen, ett stort jävla stolpskott är vad han är!! Har han jobbat i skolan? NEJ.. Vad har han då jobbat med? varit militär! åh, grattis! En gammal militär, men han tar vi och så får han bestämma om skolan! Finns ju inte en människa som kan vara nöjd med hans skolpolitik! *ahhhh*   


Åh, nu ska jag inte egga upp mig i onödan, ska på bio idag, var det tänkt iallafall   Får väl göra en liten recension om de blir så att vi vandrar in i biosalongsmörkret ikväll!


Dagens klipp är för övrigt mina vykort med olika tomtemotiv jag köpt i en prylaffär idag! Hurra, jag blev super glad för dessa, jättebra till mitt jobb!


 

Ovido - Quiz & Flashcards