Bluerose

Alla inlägg den 15 mars 2012

Av Helena Häll - 15 mars 2012 08:16

Denna man har ju styrt Ryssland med järnhand i ganska så många år.. Även om han inte personligen suttit vid makten de senaste så har hans närmsta män gjort det och han har styrt Ryssland ändå! När ska världen öppna ögonen för detta? När ska världen inse att Ryssland har makt och är ett stort och inflytelserikt land, det är en bra fråga! En dag kommer det vara försent, då kommer vi ha Vladimir Putin all over the place!


Nog om min politiska åsikt om Ryssland utan inlägget var tänkt att kretsa kring något som ligger mig varmare om hjärtat, nämligen Eurovision song contest! (Underbart att jag prioriterar eurovision högre än politik..) Men eftersom nu Putin styr över Tv, tidningar och andra sociala medier så har ju karln en del att säga till om. Och de har de senaste åren gjort allt för att vinna eurovision! De har även gjort det 2008 då Dima Bilan vann.. Men men min poäng i det hela är att iår, hur i helvetet tänkte de då? Nu är det så att det framkallar så mycket skratt och det går inte tycka illa om det egentligen, och hörde faktiskt igår att de var tippade bland topp 5.. Herregud, kommer dessa tanter före Loreen så vet jag inte vad jag tar mig till (För att tilläggas så var Loreen toppad som etta i den listan, heja underbara Sverige som alltid är så patriotiska i eurovision).


Men här kommer smakprovet på Ryssland officiella bidrag till eurovision song contest 2012, upp till er att avgöra om ni tycker om det eller inte!!


Ovido - Quiz & Flashcards