Bluerose

Alla inlägg den 11 januari 2012

Av Helena Häll - 11 januari 2012 14:22

Nu är jag hemma från semstern, eller jag kom hem i måndags kväll och idag är det onsdag men har haft lite fullt upp sen dess, jag har nämligen börjat mitt nya jobb.. Där jag stormtrivs verkligen! Just love it    Nog om det, det kommer mer information om det vid senare inlägg!


Jag lovade att jag skulle sammanfatta året och välja ut några topp saker under året. Så jag satte mer ner och funderade och några omvävande grejer hände nog inte under 2011.. Jag kan banne mig inte komma på en enda sak på rak arm förutom att jag fyllde milstolpe i livet! Jag fyllde 25 under förra året, men vet inte om det är så mycket att hurra för då jag känner mig jättegammal redan! Till min glädje och tacksamhet så var det inga dödsfall i släkten eller bland de nära vännerna, dock ett giftemål (fast jag var bara med på kusin/kompis festen efter bröllopet inte själv vigslen) Det var min kusin Anna och hennes kille Ola som gifte sig i sommras! Men om man ser till mitt liv så kan jag inte komma på så mycket mer än att jag lärt känna och träffat många nya människor speciellt via mitt år på högskolan, många vänner som jag kommer hålla hårt i.. Men även nya bekantsakaper utanför skolan och speciellt vissa som satt djupare intryck än andra på mig! Nu när jag har suttit och skrivit och ytterligare tänkt så slog det mig att jag faktiskt har en stor sak som inträffat under 2011.. Att jag inte tänkte på den innan   En sak som har betytt så mycket för mig och gjort mig till en lyckligare människa.. Men nu känns det så självklart som att det aldrig har funnits något annat alternativ.. JAG HAR JU FLYTTAT!!! Efter 4,5år på gräshagen var det dags att den 1okt flytta in i min nya lya på Torpa (officellt Söder!) Ett litet steg för männskligheten men ett stort steg för mig, en ny start i mitt liv och en lägenhet som bara är MIN att njuta i! Se jag hade åstadkommit lite under 2011 ändå! NU tar vi nya tag och gör 2012 till en bra år med mycket att berätta och reflektera över i december sedan! Om inte annat har jag ju börjar bra men en semesterresa på Gran Canaria i strålande solsken, ett bra start på 2012!

Ovido - Quiz & Flashcards