Bluerose

Alla inlägg den 22 februari 2011

Av Helena Häll - 22 februari 2011 19:10

Ja men allvarligt.. Vad gör den för nytta? Man kan inte ha ångest för det är måndag och man kan inte vara glad för det är onsdag.. Så va i helvete gör den för nytta? Det är ju bara en transportsträcka mot att det snart ska bli helg igen.. Så nu var de avklarat och sagt!


Annars idag har vi haft bild i skolan och tacka gudarna för det var sista bildlektionen.. Inte för jag gillar bild, för det gör ja! Och det är rätt kul på lektionerna (för de mesta) men de är så satans länge vi håller på.. Hur hållar man koncentrationen från halv nio till halv fem enbart genom att ha bild? Har för övrigt lyckats med det mesta på bilden idag, dvs skurit mig både på papper och hönsnät idag så har kommit hem tre fina skärsår på fingrarna, sen dessutom det värsta av allt! Mina älskade naglar.. haha.. De ser förjävliga ut rent ut sagt, nu när vi inte har bild längre får jag ta och piffa upp dem lite!


Efter skolan var jag och fikade på Johans cafe ihop men min före detta granne Malin, åhh va kul det var att se henne igen!!   Saknar att ha henne här väggivägg men deras nya lägenhet var super fin!! Hon är en underbar lyssnare och ge mig tio tusen tjejråd som är bra att ha! Sen sa hon något som gjorde mig superglad! Hon sa att det märkes jätteväl hur glad och lycklig jag är just nu! Att det bara lyser om mig   


Sen jag kom hem har jag lagat mat, potatisgratäng och kött till matlådan imon, ska packa med en liten god sallad med tänkte ja! Och till kvällsmat blev det lyxmackor med avocado, räckor och toppad med lite creme fraiche!

 


Nu fortsätter kvällen med mys i soffan i form av  parveckan av "halv åtta hos mig" och förmodligen lite "mentalist" och om jag orkar lite "Big Brother" med! Läsa de 150 sidor jag har kvar till litteratursemenariet imon har jag nog inte tänkt göra...

Ovido - Quiz & Flashcards