Bluerose

Alla inlägg den 22 juni 2010

Av Helena Häll - 22 juni 2010 21:02

Ahh! Hör och häpna Helena har lagat mat idag.. Wooho! Det är helt fantastiskt ovanligt, men det händer faktiskt! Förra veckan lagade jag faktiskt mat en av sju dagar (om man inte räknar de gemensamma måltiderna med vännerna i helgen). Haha, och inte fan lagade jag mat igår heller.. MEN idag hände det! Jag lagade en av mina favoriträtter, (Biff i sås!) har älskat den rätten sen flera (hundra!) år tillbaka.. Kan inte minnas en tid när jag inte åt denna fantastiska enkla rätt som min mamma lärt mig, TUSEN TACK MAMMA!

Eftersom jag nu är mätt och i sjunde himlen, så tänkte jag dela med mig om någon annan råkar vara hungrig, eller skulle bli hungrig någongång i framtiden!


Recept till Biff i sås! (ca 2-4 portioner.. beror på vem som äter   )

ca 500g Lövbiff

2,5 - 3dl vispgrädde

2 msk senap

1 tsk salt

2 krm svartpeppar

riven ost


Sätt ugnen på 225 grader.

Skär lövbiffen i strimmlor och lägg i en smord ungsfast form.

Blanda vispgrädden, senap, salt och peppar, häll detta sedan över lövbiffen.

Strö sedan över den rivna osten.

Grädda i ugnen ca 25min

Serveras med ris och en sallad!


Super enkelt och helt gudomligt gott!!

Ovido - Quiz & Flashcards