Bluerose

Alla inlägg under juni 2010

Av Helena Häll - 15 juni 2010 18:34

Idag har solen äntligen lyst på himmeln, det behövde jag! Dagen har känns mycket bättre än på länge, både för mig och barnen på jobbet! Det känns som en sten har trillat från hjärtat och vi har haft en bra dag på jobbet! Dagens roligaste kommentar var nog -Fröken, jag vet vad en kackelacka är.. Det är en grönsak! Hehe..


Efter jobbet har inte varit lika rolig! Jag och en kompis hade bestämmt att vi skulle höras idag och så vi kanske kunde ses idag, eftersom idag kunde båda! vi har inte setts på nästan två veckor, vilket är mycket eftersom vi sågs varje dag innan. När jag ringde så erbjöd jag mig att komma hem till honom så det skulle underlätta för honom och allt hade varit på hans villkor.. Först sa han att vi kunde ses en stund sen ångrade han sig och sa att han var tvungen att plugga och tvätta.. Jag blir så irriterad på han eftersom det inte är första gången.. Jag har försökt med allt idag och får tillbaka.. ingenting! Jag lugnade mig lite och föreslog att vi kunde ses ändå för att försöka lösa det för båda parterna.. men han talade bara om för mig hur mycket jag hade stört honom i hans pluggande.. Jag orkar inte med att vi inte kan umgås längre.. varför försöker jag ens? Jag vill så gärna och oftast vet jag jag ju att jag klarar mig alldeles utmärkt själv.. men sen så gråter jag iallafall.. Varför gråter jag?

Av Helena Häll - 14 juni 2010 18:37

Även fast helgen precis har spenderats på ett spa så är vårtröttheten värre än någonsin! Jag har praktiskt taget sovit nästan all tid jag spenderat hemma. Är ju ett under att jag höll mig vaken på jobbet... Var nog tur att jag hoppade rasten och gick hem tidigare idag... På vägen hem somnade jag först på bussen, sen hemma i soffan och nu har jag preparerat mig med nässpray, alvedon och men stor ångest på en måndag så dricker jag coca cola! Jag hoppas och håller tummarna att jag inte ska somna mer förren ikväll när det är dags att somna för kvällen. Är såå sjukt trött på att känna mig såhär, jag behöver sol!! Inte mer regn.. varje dag är det dåligt väder och nästan alltid regnar det, är så trött på det! Men nu får jag bita ihop i tre veckor till sen är det dags för SEMESTER! *oh yes*   

Av Helena Häll - 13 juni 2010 19:35

Nu har man kommit hem från en helg i gbgs skärgård på särös konferens anläggning och spa. En tradition vi gjorde de senaste iallafall sex åren tror ja.. eller ja inte förra året, men alla andra år. Och denna helgen var det dags igen! Hela släkten på mammas sida samlas och åker iväg och badar och äter god mat. Helt sjukt avslappnande och så skönt att komma iväg lite.. Är så kul att alla kan vara med och träffas, är ju nästan den ända gåmngen man träffar alla släktningar på samma gång!

Vi både badade, åt tre rätters middag och spelade biljard.. och kollade på annat folk som var där.. say no more! :P  och framför allt har jag skrattat, skrattat och skrattat, helt underbart roligt har det varit :D


       

Ovido - Quiz & Flashcards